Afbeeldingen opslaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

DutchieXl

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 jul 2007
Berichten
4
Er gebeurd op dit moment is vreemds op de PC van mijn vrouw.
Ze surft regelmatig op het internet op zoek naar leuke afbeeldingen/foto's en slaat deze dan op.
Regelmatig krijgt zij nu de waarschuwing dat deze afbeelding al bestaat en of zij deze wil overschrijven? Als we dan gaan kijken staat er niets !!
Overschrijven werkt dan wel maar het is gewoon lastig en zeker vreemd te noemen.
Het probleem doet zich ook voor bij e-mails met bijlages/foto's.

Voor de goede orde:
Er is enkele weken geleden een schone versie van XP geinstalleerd.
Hierna heb ik met X-setup enkele wijzigingen aan gebracht maar alleen voor de plaatsen van haar data, afbeeldingen, muziek enz. Tijde.files staan allemaal nog op default (c schijf)
Op mijn PC heb ik precies het zelfde gedaan maar ik heb dit probleem niet.

Wie helpt ??????
 
Dus... als een afbeelding opgeslagen wordt, eventueel door een ander met gelijke naam te overschrijven, kun je na het opslaan deze afbeelding niet terug vinden in de map die je daar voor bestemd had? Of is dat het probleem niet?
 
Vaak worden op internet standaardnamen aan afbeeldingen gegeven. De kans is vrij groot dat je eens een afbeelding download met dezelfde naam als je al hebt gedownload. Toevallig... Ookal is het een andere afbeelding...
 
Bedankt voor de snelle reakties maar ons probleem is niet duidelijk overgekomen!

Als mijn vrouw, via mail een foto toegestuurd krijgt en deze wil opslaan, weet ze zeker dat er geen bestand is met de zelfde naam.
Dit hebben we inmiddels diversen keer gecontroleerd. Als we via de verkenner naar haar afbeeldingen gaan, staat er geen bestand in met de zelfde naam, toch krijgt zij de waarschuwing dat dit bestand al bestaat !
 
Heb je dat probleem in 1 bepaalde map of ook als je in verschillende mappen wil opslaan?
 
En als je hem opslaat kan je er toch een 1tje achterzetten ofzo.
 
Schakel de optie dat er automatisch wordt opgeslagen in de map 'mijn afbeeldingen' uit en probeer eens in een andere map.
Als dat wel lukt, dan denk ik dat je programma's al een tijdelijke kopie van het bestand in de map 'mijn afbeeldingen' hebben gezet voor je het hebt opgeslagen. Dat is geloof ik typisch iets voor microsoft, opslaan, dan pas vragen om op te slaan en dan eventueel gaan kopiëren/verplaatsen. Probeer eens een andere browser, (ik neem aan dat je ie gebruikt), even kijken of het dan wel werkt.
 
Ja natuurlijk, dat lukt ook allemaal wel maar het is lastig en onverklaarbaar!!!

Als hij het weer doet doe je dit:

1: Kopiër de naam precies

2: Ga naar zoeken

3: selecteer: "alle bestanden en mappen"en dan plak je die naam in dat veld en kijk of hij iets vind.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan