afbeeldingen verdwijnen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

bert07091967

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2007
Berichten
5
Wie weet een oplossing voor het vogende probleem.

Ik heb een werkstuk van 157 pagina's ( 385000Kb) bestaande uit een JPG bestand ( A4 formaat) op de linker pagina, en tekst op de rechter pagina. Dit alles gemaakt in Words.

Bij het printen op mijn HP 1402 print hij alles goed.

Nu moet ik het echter laten uitprinten bij een kopieershop, en daar gaat het mis.

Ik heb alles omgezet naar PDF files, maar op mijn scherm ontbreekt er een afbeelding, deze laat hij alleen zien als een kader met in de linkerhoek een kruisje. Bij het uitprinten in de shop print hij echter een groter aantal afbeeldingen niet.

Bij de kopieershop weten ze niet waarom, en kunnen dus niet printen. Hun oplossing: alles opnieuw scannen met een lagere resolutie. Echter ontbreken bij de prints niet alleen de grotere bestanden. Somigge grote bestanden worden gewoon geprint, en kleinere niet.

Wie heeft een oplossing?
 
Een afbeelding met daarin een rood kruis wil meestal betekenen dat de afbeelding niet meer kan gevonden worden. Waarschijnlijk moet je dus niet alleen je Word document meenemen maar ook je afbeeldingen!
 
Een afbeelding met daarin een rood kruis wil meestal betekenen dat de afbeelding niet meer kan gevonden worden. Waarschijnlijk moet je dus niet alleen je Word document meenemen maar ook je afbeeldingen!

Bedankt! Ga ik proberen. Snap alleen niet, dat op het beeldscherm de afbeeldingen wel te zien zijn.
 
Welkom bij Helpmij .nl

Is het gelukt?
 
Tijd tijd tijd

Ik weet nog niet of het is gelukt, ik moet nog naar de copyshop.
Alles staat in een word-file en in een pdf-file. Bij mij is alles te zien en te printen, maar dat was de vorige keer ook al zo. Heb nu alles of een cd-rom gebrand (inclusief de afbeeldingen) nu maar hopen dat het wel gaat lukken.
 
Zucht....

Het probleem met de afbeeldingen is nog steeds niet opgelost.:mad:
Afgelopen zaterdag ben ik weer naar de copyshop geweest. Deze keer heb ik de afbeeldingen uit het te printen bestand gewist, de originele afbeeldingen op USB stick gezet, en toen opnieuw ingevoegd.:mad: Resultaat... wederom kruisjes i.p.v. afbeeldingen.:evil:
Morgen laat ik alles printen. De gewraakte afbeeldingen heb ik uit het dokument gehaald, en daarvoor in de plaats een lege pagina. Ik print ze wel thuis met mijn deskjet.:thumb:

Probleem verholpen, maar niet opgelost.
Wordt vervolgt...?
 
Hoe voeg je die afbeeldingen toe aan je document? via t menutje of doe je copy + paste? Het lijkt mij namelijk dat het te maken heeft met de verwijzing waar de afbeeldingen zich bevinden. Ik weet niet of je na het plaatsen van de files naar de USB-stick ook in de wordfile zelf per afbeelding hebt aangegeven dat ze zich nu op een ander plek bevinden e.d... Snap je wat ik bedoel?
 
Ik voeg de afbeeldingen toe met het menu 'invoegen' - afbeelding. Nadat ik ze op een stick heb gezet. Er is dus bekend waar ze vandaan komen.
Daarna pas ik de afbeelding aan. In Word staat het er ook allemaal netjes in, maar zodra ik er een PDF file van maak gaat het mis. Ik heb inmiddels al 4 verschillende programma's gebruikt.
 
probeer 's om de afbeeldingen in paint te openen en daar ctrl + a, ctrl + c en dan met ctrl+v in word te plakken.... dan neem je de plaatjes mee in t bestand zelf namelijk, ben je af van het hele verwijzen gebeuren....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan