Ik heb er toch nog even naar gekeken. Helemaal goed is het niet te krijgen, maar wel werkend. Om het helemaal goed te krijgen is veel meer werk nodig.
'n Alternatief zou ook zijn om JavaScript te gebruiken, maar dat is niet mijn afdeling.
Als je onder de style toevoegt:
Code:
<!--[if (IE 6) | (IE 7)]>
<style type="text/css">
div#wrapper a {display: block; overflow: hidden; width: 120px; height: 122px; background: url(space-1x1.gif);}
div#wrapper a:hover {overflow: visible;}
div#wrapper span {display: block; bottom: 10px; left: -120px;}
</style>
<![endif]-->
Dan werkt het ook in die twee, die twee, pfff, die twee technische hoogstandjes van Microsoft.
<!--[if (IE 6) | (IE 7)]>
Dit wordt alleen door IE 6 en IE 7 gezien. Voor alle andere browsers is het gewoon commentaar, tot aan de <![endif]--> onderaan.. Volledig valid, want in commentaar mag je zo'n beetje alles neerzetten. De | betekent 'of'.
div#wrapper a {display: block; overflow: hidden; width: 120px; height: 122px; background: url(space-1x1.gif);}
De space-1x1.gif is een doorzichtig gifje van 1x1 px. Dit heeft IE 6 nodig, anders werkt het hoveren niet. Maar om die achtergrond te kunnen geven, moet de <a> dus ook een breedte en een hoogte hebben. En daarvoor moet het weer 'n blok-element worden. IE 7 heeft dit niet nodig, maar het stoort 'm ook niet.
De span wordt verborgen voor alle browsers met display: none;. Maar dan tonen IE 6 en 7 hem helemaal niet meer. Dus voor die twee schakel ik display: none uit (hieronder, in 'n volgende regel). Maar dan is de span altijd aanwezig en dus ook 230x230 px groot, waardoor hij thumbs eromheen afdekt.
Om dat te voorkomen zet ik de overflow van de <a> op hidden. En omdat de <a> maar 120x122 px groot is, kan de span daar nu ook niet aan ontsnappen.
div#wrapper a:hover {overflow: visible;}
Ik moet bij hoveren over de thumb de overflow weer zichtbaar maken, anders blijft de span 120x122 px (althans: het zichtbare deel).
div#wrapper span {display: block; bottom: 10px; left: -120px;}
display: block overruled de display: none uit de 'gewone' css. Dat moet, anders is de span helemaal niet zichtbaar. Vervolgens wordt de span met de grote afbeelding zo neergezet, dat hij niet onder 'n andere thumb verdwijnt.
Waarschijnlijk kan 't nog wel beter, maar daar is veel meer knutselen voor nodig. Wat op zich trouwens wel leuk is, alleen kost 't tijd. Ik ga hier zeker nog uitgebreider naar kijken, maar dat kan 'n tijd duren.
O, en als 't je niet bevalt, geen probleem. Ik ga 't zelf beter uitwerken en dan ook op m'n site opnemen.