Ik had eerder kunnen reageren, ware het niet dat ik even tijd nodig had om de helft van m'n haren uit te trekken. Heb haast 'n uur met IE 6 gestoeid, die echt op geen enkele verandering reageerde. Bleek ik dus niet het bestand in m'n computer geopend te hebben, maar op developerscorner. Ik stel voor dat we hier nooit meer over praten.
(Ik begreep werkelijk niet waarom dat kreng echt op geen enkele verandering reageerde. Gelukkig kan ik ook om m'n eigen stommiteiten lachen, anders was ik nu hevig ongelukkig, grinnik.)
Volgens mij is dit perfect. En ik heb 't dan weer werkend gekregen in IE 6.
HTML:
<!--[if IE 6]>
<style type="text/css">
div#wrapper a:hover {overflow: visible;}
</style>
<![endif]-->
Die doorzichtige background-image is soms nodig. Hoewel ik me dat inmiddels afvraag. Ik denk: laat ik 't 'ns proberen zonder, met alleen bovenstaande. En dat doet 't 'm. 't Slaat echt helemaal nergens op, want dit is de standaard-instelling, en er staat nergens iets anders over overlfow, maar 't kreng heeft dit dus kennelijk nodig. Vraag me niet waarom.
Dan werkt 't prima in álle browsers.
Maar hoe je dit moet inbouwen in Dreamweaver, daar heb ik werkelijk geen idee van.
Chocomuffin (meest prachtige nicks kom je toch tegen): op zich is dit niet moeilijk. Het is css die alleen werkt voor IE 6. In het bestand van csshunter staat css tussen <style type="text/css"> en </style>
Onder de </style> zet je wat hierboven staat neer. Dat is 'n stukje, dat dan alleen voor IE 6 werkt. Alleen: hoe dat in Dreamweaver moet, geen idee dus.
Er is één ding dat me nog niet lekker zit, hoewel 't hier niet uitmaakt. De afbeeldingen worden nu allemaal geladen, in één keer. Dat is hier niet zo erg, omdat het om kleine afbeeldingen gaat. En de thumbs zijn niet veel kleiner dan de grote afbeeldigen. Maar als je 'n afbeelding als achtergrond-afbeelding opneemt in de css, wordt hij dus pas geladen als het nodig is. Dus pas bij hoveren over de bijbehorende thumb. Ik heb daar tamelijk veel gebruik van gemaakt bij slideshows, omdat 't veel bandbreedte scheelt.
Edit: ik wil dit opnemen als handleiding. csshunter, jij hebt weer doorgeborduurd op wat ik heb gedaan, en ik heb 't weer in IE 6 werkend gekregen. 't Zal nog wel even duren voor 't zover is, maar is 't goed als ik 't opneem met vermelding dat jij de oplossing hebt gevonden toen ik vastliep, of zoiets?
En zo ja, hoe moet ik je dan vermelden?
Dan kan ik ook nog 'ns kijken of 't niet toch als achtergrond-afbeelding kan. Maar anders is dit ook goed.