Afbeeldingen verschuiven/invoegen

• Onderwerp starter Onderwerp starter RaDs
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

RaDs

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2012
Hallo,

Ik heb een probleem met Dreamweaver dat ik niet zo snel hier bij de onderwerpen kan terugvinden.
Ik zal proberen het zo goed mogelijk uit te leggen.

Ik ben nu een site aan het maken en het probleem dat ik heb is dat ik niet met de afbeeldingen kan schuiven of dat ik de afbeeldingen kan overlappen.

Voorbeeld 1:
Ik heb een achtergrond gemaakt van een foto in zwart/wit. Daarvóór heb ik een witte afbeelding geplaatst waarop ik de tekst en afbeeldingen wil plaatsen.
Wanneer ik nu een andere afbeelding invoeg komt deze onder de eerste afbeelding en ik kan deze niet "op" het witte vlak plaatsen.

Voorbeeld 2:
Ook heb ik een tabel ingevoegd die ik als menubalk wil gaan gebruiken. Hierin heb ik teksten gekregen en de teksten heb ik weer kunnen linken aan andere pagina's.
De achtergrond hiervan is transparant. Wanneer ik een afbeelding invoeg van een witte balk, krijg ik die met geen mogelijkheid achter de tabel. Hetzelfde probleem komt hier naar voren, want ik kan niet schuiven met de tabel en ook niet met de afbeelding van de witte balk

Ik heb een aantal instructie video's bekeken en daar kunnen ze gewoon schuiven met de afbeeldingen en ik wil gewoon dat de witte afbeelding als een soort ondergrond fungeert waarop ik de rest van de site kan bouwen.
Vermoedelijk is het in te stellen of iets dergelijks, maar ik kan hiervan niks terugvinden.

Alvast bedankt,
Robert

Antwoord

Hallo,

Ik kan mij niet voorstellen dat mijn vraag dermate moeilijk dat niemand deze kan beantwoorden.
Is het zo dat deze vraag te simpel is voor dit forum?

Ik ben inderdaad nieuw met dit.
Ik hoop dat jullie mij toch kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,
Robert

Mss kan je eens aantonen hoe je het doet? werk je met divs, enzovoort ...

Hoi,

Ik ben er echt net mee begonnen. Het gaat om een "bestaande" site die even snel in elkaar is gezet door iemand.
Mij is gevraagd om deze site te beheren en ik heb een beetje uitleg gekregen.
Ik gebruik het programma cyberduck om de gegevens van de site af te halen en Dreamweaver om de site te maken.

De afbeeldingen etc. zet ik erin door INVOEGEN te gebruiken in de bovenste balk, eigenlijk doe ik nu nog het meeste via deze weg.
Het punt is dat ik het wel allemaal kan vinden, maar ik kan alles niet zomaar slepen en ergens plaatsen zoals ik hierboven beschreef.

Op dit moment ben ik het aan het leren en DIVS zegt mij nu nog niets :)
Ik ga op zoek naar een boek of een handleiding over dit programma, het idee is om globaal nu een site neer te zetten en stukje bij beetje meer te leren en aan te passen.

Gr Robert

A.U.B. admin, kunt u deze thread verwijderen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan