afbeeldingen wordpress werken niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

martijn12321

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2011
Hallo,
Op mijn wordpresswebsite, www.computertips.tk (gehost met serversfree, de gratis), werken de afbeeldingen ineens niet meer.
Ik heb mijn website op 14-3-2013 verhuist (zie dit topic). Mijn website werkte prima tot gisteren.
Ineens werken de plaatjes in mijn berichten+slider niet meer. Ze staan wel nog op de server want als ik met de file explorer van serversfree kijk vind ik ze nog gewoon. Ook in de mediabieb van wordpress zie ik de plaatjes nog gewoon. Als ik er op klik, dus naar de locatie ga, kom ik op mijn error 404 pagina uit!

Iemand enig idee hoe dit kan? (Er stond trouwens vandaag ook af en toe de melding "kan niet verbinden met database". Kan het daar iets te maken mee hebben? De melding is nu al weg, maar komt af en toe terug.)

Heel erg bedankt!
edit: zie net dat als je via het "orginele" adres gaat, dus http://martijnfeld.bugs3.com/ , en dan de locatie van de afbeelding erachter typt, je wel bij de afbeelding komt. Bij het korte adres, www.computertips.tk , is dit niet zo! DNS is volgensmij wel goed ingesteld, en computertips.tk/contact etc. werken wel. Iemand enig idee hoe dit kan?

Laatst bewerkt:
Je hebt het allemaal verhuist, maar ik denk dat de linken naar de plaatjes niet meer kloppen en dat je ze daardoor niet meer te zien krijgt.
Als je alles verhuist dan verhuis je dus ok de plaatjes, alleen zal je dan de linken moeten veranderen, want die verhuizen niet mee, dat moet je handmatig doen.

Ooit zelf bij de hand gehad, mijn weblog van de gratis Wordpress naar een betaalde hosting overgezet. De linken in mijn pagina's verwezen uiteraard nog naar de oude en die had ik toen verwijderd. Dus zag ik de foto's ook niet meer en moest ik alle linken veranderen,

maar mijn oude host is nog steeds online. Zit ook trouwens op dezelfde locatie geïnstalleerd, de root. Domein is ook nogsteeds hetzelfde.

Als ik kijk naar een afbeelding in bijv. overde smart dinges, dan zie je staan shot1.
die link werkt dus niet. In mijn browser onderin links zie ik het adres staan van www.computertips.tk/wordpress/wp-content/uploads/shot1
(klik maar op de link, dan krijg je te zien pagina niet gevonden)

hier moet je dus naar kijken want deze klopt niet, anders was het plaatje wel te zien geweest. Daarom zeg ik, de linken werken niet, omdat die niet zijn mee verhuist.

ja, shot 1 is de alt text, die zie je dus als de afbeelding niet werkt. Ik vind het zo gek dat het wel heeft gewerkt voor een paar uurtjes. ik ga gewoon maar alles opnieuw uploaden etc. zoals je zij.
Heel erg bedankt :)

Zoveel plaatjes heb je niet denk ik, dus dat is zo gebeurd plus je hebt ze dan gelijk op dat deel van de hosting waar ze eigenlijk moeten komen, uiteindelijk.

ik had 100den foto's dus ik was wel even zoet.

Dat het heeft gewerkt voor een paar uurtjes, zat ik me nog te denken is denk ik door de cache.
Je moet eens kijken waar je plaatjes nu staan hè, want je hebt verhuist, alles. Maar de linken in je verhaaltjes cq teksten, die zijn niet goed.

Heb je alles verhuist (ook de plaatjes, dan moet je wel de linken aanpassen. Dus kijk even goed wat je allemaal hebt verhuist en wat je wel of niet veranderd hebt in je tekst als linken.
(ik hoop dat je snapt wat ik bedoel)

Hoi martijn12321,
edit: zie net dat als je via het "orginele" adres gaat, dus martijnfeld.bugs3.com, en dan de locatie van de afbeelding erachter typt, je wel bij de afbeelding komt.
Dat klopt niet helemaal.
Ik vermoed dat als ze bij martijnfeld.bugs3.com goed zijn geüpload, ze ook bij de .tk-ingang wel tevoorschijn zullen komen.

Het gaat namelijk wel goed bij de social-media images, bv.:
Met vriendelijke groet,
CSShunter

[edit]Ha, kruispost met Femke :)[/edit]
Ik gok dat de links in principe wel goed zijn, maar dat de plaatjes bij de verhuizing niet mee-geüpload zijn.
De browser-cache lijkt me inderdaad een goede verklaring voor het eerst nog even wel goed gaan.

Laatst bewerkt:
Ja, dat kan ook, daarom vroeg ik hem ook wat hij allemaal heeft verhuist.
Want als hij de plaatjes wel mee heeft verhuist, dan is het zo dat de linken dan de plek geven van de oude plaats waar de plaatjes staan op de hosting.
En dan moet je alle linken veranderen.

Mooi is de plugin Broken Link Checker. Die zoekt dan alle gebroken linken op je website en geeft die door naar je mail en in het dashboard. Heel handig vind ik zelf en deze heb ik dan ook in werking. Kan je gelijk zien hoe en wat en je kan gelijk de boel repareren.
Wellicht een idee?

In mijn SEO plugin zit ook een broken link checker. Die ziet die foto's ook niet en zecht dus broken link.
Ik heb een nieuw account aangemaakt bij serversfree, en daar weer opnieuw geüpload. Alles werkte weer. Tot een tijdje erna.
Kan het misschien komen omdat ik de permalinkstructuur heb veranderd? Die SEO plugin zegt dat je beter geen cijfers kan gebruiken maar dus woorden. Dat heb ik gedaan, en sinds dien werkt het volgensmij niet of het is toeval. Het gekke is dat de plaatjes nogsteeds in dezelfde map zitten, dus lijkt me sterk dat het daardoor komt. Iemand een idee?

Je hebt ze niet geupload in de map waar jij je hosting hebt en dus je installatie Wordpress?

Ik ken serversfree niet, ik upload mijn foto; s altijd gewoon in Wordpress zelf. Ligt het soms aan die serversfree dinges? Serversfree is dus iets buiten je worpdress om en als ik naar de link kijk van die shot1, dan zie ik wel een plek in de wordpress installtie, namelijk de wp-content. Zie mijn eerdere bericht met die link dus. En dat is toch geen link van serversfree.

edit: ik zie dat die serversfree ook een hosting is, gratis maar....zit daar geen addertje onder het gras? Geen idee hoor. Daarom zei ik al, ik ken het absoluut niet en ben niet dol op dingen waar je zelf niet de hand in hebt.

Laatst bewerkt:
Shot1 is de alt tekst, die zie je als je browser afbeeldingen uit heeft staan of als de afbeelding niet werkt. nu dus.
Denk niet dat er een addertje onder het gras zit, de reviews zijn allemaal positief op de service na. De rest van de afbeeldingen werken wel. Zou het echt niet aan die permalink liggen? hoe kan ik die dan veranderen zonder dat alles in de soep loopt? :P

Omdat ik niet weet hoe je de zaken ziet, dus heb je een DirectAdmin of kan je bij de platjes zelf komen?
Kan je opzoeken waar de plaatjes staan en dan het adres daar van zien zodat je d elink kan aanpassen? Ik neem toch aan dat je het bericht ook in een html editor kan zien en dan kan je dus de link aanpassen aan de plaats waar het plaatje staat.

het gekke is dat ik in de fileviewer+ftp de plaatjes vind, in alle maten. Als ik dan op open klik kom ik weer bij die 404 pagina. Denk dat er dus iets mis is met wp ofzo?

Mmm, rare zaken! :rolleyes:
Heb je in WP bij de images wel een vinkje bij "publiceren" (of hoe ze dat noemen) gezet, en daarna op "save" (of hoe ze dat noemen) geklikt?
Want als ze wel op de beheer-pagina van Wordpress staan, en als ook de locaties (mappen) van de links kloppen, dan zijn ze dus kennelijk geüpload - maar ze zijn misschien nog niet vrijgegeven voor bezichtiging.
  • Als je op de WP-beheerpagina naar de social media-images gaat, zou je moeten kunnen zien hoe het werkt: want die doen het wel op de aangegeven plaats.
Met vriendelijke groet,
CSShunter

jep, ook zie ik alle foto's staan bij media, alleen met hetzelfde probleem als op de site: een 4kantje met een tekst erin

Nu breekt mijn klomp; ik zie zowel op de tk-ingang al op de bugs3-ingang de 4 social media-plaatjes gewoon tevoorschijn komen (ook los, via de links in m'n reactie nr. #8):

social-img-wp.png
Dus WP kan het in principe wel. :shocked:
Dan zou er dus:
  1. Ofwel iets niet in orde moeten zijn met de mappen en/of namen van de images (hebben ze ook exact dezelfde hoofd- en kleine letters?).
  2. Ofwel iets niet in orde moeten zijn met de WP-toestemming om ze te publiceren.
Ik zie nu opeens wel wat andere verschillen:
Ik ben een boon als ik dat begrijp ... behalve als bugs3 de laatste versie is; dan zou misschien de tk-versie er een tijdje over kunnen doen voordat de veranderingen zijn doorgevoerd?

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Om het te begrijpen van mijn kant, had ik toch graag een antwoord op mijn vragen.

Overigens heb ik die social media plaatjes altijd al gezien, die zijn nooit weggeweest.

Ik blijf erbij dat de linken de verwijzing naar de plaatjes dus,niet in orde zijn.

Ooit heeft een bekende site onder de sportvissers ook zo'n verhuizing gehad. Ook hij had er toen last van, alleen had hij dat zelf niet in de gaten. Heb hem dus gewaarschuwd dat zelfs zijn rss linken niet meer werkte, omdat alle verwijzingen niet meer klopte na de verhuizing. Ik denk echt dat je het daar moet zoeken, de verwijzingen dus.

Owja, was ik vegeten te melden: het .tk adres gaat nu naar computertips.bugs3.com . Die heeft even gewerkt en daarna weer niet. Hierdoor zijn de 2 links zo anders, sorry mijn fout :o
WP uploads en .htacces heb ik toen meteen ge chmod naar 777. moet er nog meer op 777 dan?
@femke98 het gaat om de afbeeldingen in de uploads map. Zoals ik al eerder heb gezegd hebben die plaatjes de eerste paar uur op de nieuwe server ook gewerkt. Ze staan ook op precies dezelfde locatie, dus dat kan het echt niet zijn. Als ik in de filebrowser op open klik bij het plaatje kom ik uit op de 404 pagina van WP. Lijkt dus meer erop alsof wordpress in de war is?!

Je zei dat je de plaatjes opnieuw zou uploaden, heb je dat inmiddels gedaan? Maar dan zul je wel de verwijzingen moeten veranderen.

Hoe zit dat nu met die gratis servers dinges? Ik had ng geen antwoord op mijn vraag of je wel een DirectAdmin hebt, waar je dus bij je files kan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan