Afbeeldingen zichtbaar maken in Access (2010)

Status
Niet open voor verdere reacties.

McFarlane

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2009
Berichten
8
Goedemiddag!

Ik zie een aantal onderwerpen hierover maar kom er niet uit met het oplossen van mijn uitdaging:

Een fotograaf heeft een databestand met daarin (onder andere): naam, ID nummer, bestandsnaam van een foto. De bedoeling is dat er een formulier/rapport komt met de gegevens van de personen EN een foto. Gezien het aantal foto's is het zeer inefficient om alle bestanden een voor een te koppelen. Op basis van de bestandsnaam (bij voorbeeld DCS_8124) lukt het me een werkende hyperlink te maken (b.v. C:\Fotodata\Augustus\DCS_8124.jpg). Wat niet lukt is om de foto in Access op het formulier zichtbaar te maken. Het is in ieder geval nodig dat de foto op het rapport geprint wordt en wenselijk dat deze op het formulier zichtbaar is.

Alvast dank voor uw meedenken!
Mvg,
Anton
 
Laatst bewerkt:
Dat kun je toch met de voorbeelden op het forum wel realiseren, want dat is exact de techniek die we propageren: bestandsnaam inlezen in een Image control. En dat dan zowel voor formulier als rapport. Welke voorbeelden heb je al geprobeerd?
 
Dank voor je reactie, Michel!

Ik ben bezig geweest met de vraag van Jojans over zijn kerkhof ...
Ik heb de bestandsnaam in een tekstveld, ik heb een "niet afhankelijk object" gemaakt, de foto's in een submap Afbeeldingen geplaatst, een willekeurige foto daar geselecteerd ... so far so good ... nu staat er dat ik de bestandsnaam moet verwijderen maar als ik dat doe kan ik het object niet opslaan en uit het opgeslagen object kan ik niets verwijderen ... vervolgens kwam ik er niet geheel uit wat er in de code die als voorbeeld gegeven is, moet wijzigen om naar mijn situatie 'om te bouwen'.

Ik kan me voorstellen dat je soms moe wordt van herhaalde vragen ... excuus ... mocht je me kunnen verwijzen naar een beter topic dan probeer ik dat natuurlijk graag!

Mvg,
Anton
 
Hier een voorbeeldje met uitgebreide functionaliteit; wellicht dat je daar wat inspiratie uit kunt halen. De gebruikte techniek kun je één-op-één overnemen op een rapport.
 

Bijlagen

  • Afbeeldingen.rar
    48,2 KB · Weergaven: 318
Da's een oudje :). Maar de techniek is nu uiteraard nog net zo waardevol als toen! Kan het draadje naar <Opgelost>.
 
Michel,
Bijna ... een aanvullende vraag: zou het in een rapport niet hetzelfde moeten werken?
Je begrijpt het al ... in een rapport zie ik de foto niet ...
Groet,
Anton
 
Dan staat de code bij de verkeerde gebeurtenis. Waar heb je hem neergezet?
 
Michel,
Ik ben weer een stukje verder, er wordt nu een foto zichtbaar maar telkens dezelfde ...
Het lijkt erop of de code van toepassing is op het report en niet de individuele records hetgeen een verklaring kan zijn voor het vertonen van dezelfde foto.
Mvg,
Anton
 
Laatst bewerkt:
Klopt; report is nutteloos, omdat die maar één keer draait op het rapport. En dus maar één keer een plaatje ophaalt. De code moet bij de detailsectie staan, waar ook je velden staan. Dus daar zit een zekere logica in.
 
Maar waar ... ik heb de eventprocedures van de "details"-sectie bekeken en daar zit niet echt iets nuttigs bij.
Wel zag ik de "details" verwijzing in de code en heb op basis daarvan de volgende code erin gezet:

Option Compare Database

Private Sub Details_Load()
On Error Resume Next
If Me![Foto] = "C:\Users\101 Fotos\Desktop\TEST FOTO\.jpg" Then
Me![ImageFrame].Picture = ""
Else
Me![ImageFrame].Picture = Me![Foto]
End If
End Sub

Details_load leek een mooie maar werkt helaas niet. Kan je me nog een zetje geven?
Anton
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan