afbeeldingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rex 1241

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2009
Hoi, ik heb een programma waarmee je afbeeldingen kunt oploaden.

om te controleren of het afbeeldingen zijn gebruik ik:
[vb] If file.EndsWith(".jpg") Or file.EndsWith(".gif") Or file.EndsWith(".png") Or file.EndsWith(".bmp") Then[/vb]

dan wordt de afbeelding geupload en krijg je de url te zien, anders krijg je Upload mislukt.

maar als je dan bijvoorbeeld C:\hoi.JPG hebt, mislukt de upload, omdat het hoofdletters zijn, hoe kun je ervoor zorgen dat hierbij niet op hoofdletters gelet wordt
?

Code:
 If file.EndsWith(".jpg") Or file.EndsWith(".gif") Or file.EndsWith(".png") Or file.EndsWith(".bmp") Or file.EndsWith(".JPG") Or file.EndsWith(".GIF") Or file.EndsWith(".PNG") Or file.EndsWith(".BMP") Then

Or not?

Ja dat zou een oplossing kunnen zijn, maar hoi.JPg werkt dan nog niet, en om dan alle 108 mogelijkheden erin te zetten?

Er is geen software die automatisch extensies met kleine letters en hoofdletters door elkaar opslaat. Het is altijd of hoofdletter of kleine letters. Je zult "hoi.JPg" alleen tegenkomen als iemand dit handmatig zal veranderen, maar dat zal geen amateur doen omdat standaard in mapopties "extensies voor bekende bestandstypen verbergen" uitstaat. De kans lijkt me dus zo klein, dat het niet de moeite waard is om je script te perfectioneren.

Maar als je je script toch helemaal perfect wil hebben, moet je dat maar even zeggen. Dan zal ik mijn best doen om je te helpen.

ok daar heb je dan ook weer gelijk, dan moeten ze maar zorgen dat hun extensies goed zijn :P

toch bedankt :D

Je kunt ook de String.ToLower gebruiken, wordt alles kleine letters...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan