• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Afbeeling zichtbaar in 2007 niet in 2000

Status
Niet open voor verdere reacties.

phoenixcmb

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2006
Ik heb een XLS-bestand ontvangen van een relatie.
Hierin staan onder andere 2 afbeeldingen (logo's) van de relatie.
Deze afbeeldingen zijn in Excel 2007 zichtbaar maar 1 van de afbeelding is dit niet
in Excel 2000.
In Excel 2000 word deze afbeelding aangegeven met een rood kruisje in de linkerbovenhoek.

Eveneens zijn er grote kleurverschillen tussen de 2 versies Excel. Waar in Excel 2007 een cel een mintgroen kleur als achtergrond heeft is dit grasgroen in Excel 2000
Bekijk bijlage afbeelding.part2.rarBekijk bijlage afbeelding.part1.rar
Wie kan mij verklaren wat een oorzaak zou kunnen zijn van de bovenstaande verschijnselen.

office 2000 is gebaseerd op een heel andere engine. De gebruikte kleuren zijn kleuren uit het standaard palet en het standaard palet is soms wat anders ingevuld tussen versies.

2003 en hoger zien er allemaal goed uit. Ook open office rendert het prima. office 2000 is ondertussen 13 jaar oud en wordt ook al tijden niet meer officieel ondersteund.

Bedankt voor je snelle reactie.

Dat maakt wat betreft de kleuren al het een en ander duidelijk. Weet U toevallig ook antwoord te geven op het verschijnsel dat de afbeelding in de ene versie van Excel zichtbaar is en in de andere niet

Office 2003 e hoger ondersteund een flink aantal meer codecs. Mogelijk is het tweede plaatje een Jpeg of TIF van een formaat niet ondersteund in 2000.

Ik heb het betreffende logo opnieuw gemaakt met copy/paste en deze versie opgeslagen als jpg. De nieuwe versie heb ik vervolgens weer het excel-document geplaatst en nu is de afbeelding in beide versies zichtbaar.

Bedankt voor de snelle reacties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan