Afbreken laptop screen voor vervanging beeldscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Setanta

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2007
Beste allemaal,

ik heb een oude laptop waarvan het scherm gescheurd is. Ik wil nu het scherm afbreken en de laptop direct verbinden met de tv en ombouwen tot een soort mediaserver.

Is dit afbreken mogelijk of levert dit problemen op met de software/hardware configuratie? Iemand al ervaring mee?

Bij voorbaat dank voor je antwoord!:thumb:

Setanta

1: laptops zijn hier niet echt geschikt voor.
2: je moet de juiste aansluitingen hebben op je laptop (vga, HDMI, S-video of video/audio composite)
3: je tv moet de juiste aansluitingen hebben (HDMI, scart, S-video, video/audio composite of vga)
4: je moet de juiste bekabeling hebben.

kijk dus eerst eens welke aansluitingen je tv en laptop hebben + of je de juiste kabels hebt.

en als je de TV dus als "beeldscherm" van de laptop gaat gebruiken, kan je in principe het scherm aan je laptop laten hangen, heb je ondertussen ook geen kans om iets te beschadigen.

Bedankt voor je antwoord, MrPsycho.

Wat betreft de bekabeling zit het wel snor. Ik begrijp dat een laptop uit 2006 niet het ultieme resultaat zal opleveren en wellicht werkt een Xbox of PS3 beter.

Het is een oude laptop en meer een tryout. Het afbreken van het beeldscherm komt uit de wens om de laptop in de kast onder de tv te schuiven en je het beeldscherm omhoog moet klappen om de laptop aan te zetten...:o

Laatst bewerkt:
aha, je kan ook met externe power ***tons werken (via usb aan te sluiten denk ik, of via wake-up on lan (is bios ding, maar zit niet standaard op alle moederborden)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan