Afdruk probleem en tijdens gegevens invullen kleine fout melding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Murat

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2004
Berichten
13
Beste Masters
Zelf ben ik aantal weken bezig geweest maar kom er niet meer uit...

Ten eerste
1- Wil een rapport afdrukken van een bepaalde klant Met behulp van knop Rapport afdrukken maar helaas wil het niet lukken of ik krijg alles afgedrukt kom er niet meer uit?
2- Mijn Tweede Probleem is wanneer ik in Tabblad Medisch info of Behandeling Gegevens naar tweede mogelijkheid gaat om in te vullen door knop VOLGENDE BEHANDELING te klikken krijg ik een melding waar ik niet af kan komen..?
3-En hoe kan ik in deze database jarige mensen aanlaten geven?

Alvast bedankt voor de moeite...
Mvg,

Om andere liefhebbers ook klein beetje overzicht te kunnen geven doe ik mijn database als bijlage bij...
 
Laatst bewerkt:
Kun je je problemen wat concreter omschrijven:

Wat is een losse knop?
Waar kom je niet uit bij die losse knop?
Wat is de melding waar je niet af kan komen?

Vraag 3:
Je hebt de geboortedatum en de huidige datum. Haal daar de dag en maand uit. Vergelijk deze met elkaar en als ze gelijk zijn, maak je een labeltje zichtbaar met de tekst "Deze klant is vandaag jarig!".
 
Kun je je problemen wat concreter omschrijven:

Wat is een losse knop?
Waar kom je niet uit bij die losse knop?
Wat is de melding waar je niet af kan komen?

Vraag 3:
Je hebt de geboortedatum en de huidige datum. Haal daar de dag en maand uit. Vergelijk deze met elkaar en als ze gelijk zijn, maak je een labeltje zichtbaar met de tekst "Deze klant is vandaag jarig!".

Beste Charles

Wat dat losse knoopje betreft was bedoeld dat er ergends losse draatje was dat het niet meer wilde lukken.... !!!! heb de text gewijzigd was misschien onduidelijk.
Wat dat melding betreft is telang om te schrijven daarom heb ik de database als bijlage toegevoegd...

Over dat vergelijken van datums en labeltje maken met melding mbt jarige mensen dit gebeurd zeker met codes waar ik helemaal niet van begrijp daarom heb ik hulp nodig van mensen die daar in veel meer weten dan kan ik natuurlijk me verder ontwikkelen dus een kleine steuntje..... :thumb:

Bedankt voor je reactie..

mvg,
 
Jarigen kun je met een simpele formule op het tekstvak GebDatum maken. En wel met Voorwaardelijke opmaak. Bijvoorbeeld met deze formule:
Format([GebDatum];"ddmm")=Format(Date();"ddmm")
Zie plaatje.
De andere vragen ga ik nog bestuderen...
 

Bijlagen

  • Voorwaardelijke Opmaak Verjaardag.jpg
    Voorwaardelijke Opmaak Verjaardag.jpg
    34,2 KB · Weergaven: 35
Als aanvulling: bij mij doet de knop Rapport het prima; hij filtert netjes op Klantnummer. Overigens heb je een dubbel veld voor je klantnummers: nummers die je zelf genereert, en een Autonummerveld. Gebruik één van de twee, zou ik zeggen, en gooi de ander weg. het subformulier bijvoorbeeld koppel je op KlantID (autonummerveld) maar het rapport op Klantnummer. Leg eens uit waarom je dat zo doet?
Je subformulier [Behandeling Gegevens] baseer je op een query. Waarom? er zitten geen andere gegevens in dan in de tabel, en er is ook geen andere tabel aan gekoppeld. Gebruik de tabel als basis, en je formulier werkt prima. Probeer niet te moeilijk te denken; een database wordt vanzelf al ingewikkeld, dus je hoeft 'm daar niet bij te helpen ;)
 
Jarigen kun je met een simpele formule op het tekstvak GebDatum maken. En wel met Voorwaardelijke opmaak. Bijvoorbeeld met deze formule:
Format([GebDatum];"ddmm")=Format(Date();"ddmm")
Zie plaatje.
De andere vragen ga ik nog bestuderen...

Michel Toppie Master Bedankt voor deze reactie....
De andere w8 ik gewoon af...

mvg
 
Als aanvulling: bij mij doet de knop Rapport het prima; hij filtert netjes op Klantnummer. Overigens heb je een dubbel veld voor je klantnummers: nummers die je zelf genereert, en een Autonummerveld. Gebruik één van de twee, zou ik zeggen, en gooi de ander weg. het subformulier bijvoorbeeld koppel je op KlantID (autonummerveld) maar het rapport op Klantnummer. Leg eens uit waarom je dat zo doet?
Je subformulier [Behandeling Gegevens] baseer je op een query. Waarom? er zitten geen andere gegevens in dan in de tabel, en er is ook geen andere tabel aan gekoppeld. Gebruik de tabel als basis, en je formulier werkt prima. Probeer niet te moeilijk te denken; een database wordt vanzelf al ingewikkeld, dus je hoeft 'm daar niet bij te helpen ;)

Beste Michel,

KlantID is momenteel de enige ID die andere had ik gisteren later bijgevoegd ivm allerlei testtjes om taak afdrukken voor elkaar te kunnen krijgen... normaal gesproken had ik alleen KlantId... Nu ik Alleen KlantId heb krijg ik foutcode... wat jij ook noemde hij filtert nietmeer :) ..
Normaal gesproken had ik geen Query om afdruk taak te kunnen genereren heb ik alles door elkaar gegooid geloof ik

Wat ik ook gemerkt heb als ik in het formulier nieuwe klant invoer wordt deze niet meegenoemen in Query ?????

voor zekerheid laatste versie van mijn klnt database met 1 klantID doe ik als bijlage

Mvg,

Bekijk bijlage Klnten.rar
 
Ik begrijp de db niet meer.... Je hebt in alle tabellen het veld KlantID als sleutelveld vastgelegd. Maar in je relaties heb je op deze koppelingen geen referentiële integriteit, wat betekent dat je een oneindig aantal records kunt maken voor de verschillende klanten. Bovendien is elk KlantID in je tabellen een autonummerveld, en dat geeft uiteraard de meest onmogelijke problemen straks.... Zorg er dus eerst voor dat de structuur van de db klopt, voordat je verder gaat.
 
Ik begrijp de db niet meer.... Je hebt in alle tabellen het veld KlantID als sleutelveld vastgelegd. Maar in je relaties heb je op deze koppelingen geen referentiële integriteit, wat betekent dat je een oneindig aantal records kunt maken voor de verschillende klanten. Bovendien is elk KlantID in je tabellen een autonummerveld, en dat geeft uiteraard de meest onmogelijke problemen straks.... Zorg er dus eerst voor dat de structuur van de db klopt, voordat je verder gaat.

Ik denk dat ik alles beter naar de prullebak kan plaatsen en opnieuw gaan beginnen.

Michel Bedankt voor de tijd en moeite dat je heb besteedt

mvg,
 
Je kunt je huidige tabellen best als basis gebruiken, maar de structuur deugt (nog) niet.... Waarom heb je bijvoorbeeld in elke tabel een veld KlantID gemaakt van het type Autonummering? En waarom wil je die aan elkaar koppelen?
 
Je kunt je huidige tabellen best als basis gebruiken, maar de structuur deugt (nog) niet.... Waarom heb je bijvoorbeeld in elke tabel een veld KlantID gemaakt van het type Autonummering? En waarom wil je die aan elkaar koppelen?

In de Tabellen Heb ik 3 verschillende tabellen gemaakt. In de frm_Klanten zie je Klant gegevens en tabbladen met twee verschillende inhoud De bedoeling was dat de klant gegevens 1 keer hoef ingevuld te worden maar de inhoud van tabbladen kan meerdere behandelingen bevatten op verschillende datums dit was mijn bedoelling....

Als ik deze in een tabel mee nam en volgende behandeling klikte kreeg ik weer lege klantgegevens velden....

Maar ik denk dat ik niet goed ben met ID's ojoo wat is dit pijnlijk zeg paracetemol dan maar :)

Mvg,
 
Je hebt een tabel Klanten, waarin je een KlantenID nodig hebt. Jij had daarvoor twee velden, maar dat is er dus één teveel. Welke (variant) je gebruikt, maakt niet uit, zolang het maar een sleutelveld is, en dus unieke waarden bevat. Verder heb je tabellen met Behandelingen. Hierin sla je behandelingen op voor je klanten. Door ook in deze tabel van KlantID een sleutelveld te maken, kun je voor elke klant maar één behandeling opslaan. Dat zal niet de bedoeling zijn.... Je hebt uiteraard wel een veld KlantID nodig in die tabel, anders weet je niet welke klant een behandeling heeft gehad. Het veld KlantID in Behandelingen moet hetzelfde gegevenstype zijn als in Klanten, anders kun je ze niet aan elkaar koppelen. Als je in Relaties een koppeling maakt tussen Klanten en Behandeling, moet je de optie <Referentiële Integriteit afdwingen aanzetten. Hiermee zorg je ervoor dat je alleen bestaande klanten op kunt slaan. Als die optie niet aangezet kan worden, dan betekent dat meestal één van de twee: ofwel je hebt verkeerde data in één van de tabellen staan (verkeerde klant in Behandeling) of de types komen niet overeen (tekstveld op numeriek veld). Aangezien het van wezenlijk belang is dat Referentiële Integriteit wordt gecheckt, moet je eerst dit probleem opruimen, voordat je verder gaat.
Hetzelfde doe je met de andere tabellen waarin je Klantgegegevens opslaat.
 
Je hebt een tabel Klanten, waarin je een KlantenID nodig hebt. Jij had daarvoor twee velden, maar dat is er dus één teveel.

Dat is niet per definitie zo.
Er kunnen redenen zijn een kolom Klantnummer op te nemen.
In principe is er niets op tegen om dat te doen.

Je opmerking dat dat er één teveel is te kort door de bocht en wellicht eerder ingegeven door theoretische dan door praktische beweegredenen.

Tardis
 
Dan heb je de voorbeeld db nog niet bekeken.... Niet te snel reageren als je niet weet hoe e.e.a. in elkaar zit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan