afdruk samenvoegen mailen met bijbehorend bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

LindaVelde

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2015
Ik krijg het voor elkaar om vanuit een geimporteerd excel bestand brieven te mailen.
Maar is het ook mogelijk om bij elke separate mail ook een bijbehorend bestand te sturen.

Ik heb een excelbestand die er ong. zo uitziet

Naam email bestandslocatie
Bedrijf 1 info@bedrijf1.nl M:/Bedrijf1.pdf
Bedrijf 2 info@bedrijf2.nl M:/Bedrijf2.pdf

Bijv. bedrijf 1 krijgt mail op @bedrijf1.nl en in de mail zit bestand Bedrijf1.pdf
Bedrijf 2 krijgt dan mail op @bedrijf2.nl en in zijn mail zit bestand Bedrijf2.pdf

Bestandsnamen hebben allemaal dezelfde opbouw en staan allemaal op dezelfde locatie dus daar excel op aan te passen is helemaal niet moeilijk.
Kan dit?

Zo ja, kan iemand mij in de juiste richting wijzen?

Sommige vragen zijn op te beantwoorden met een heel simpel antwoord. Doorgaans is dat antwoord dan niet wat de vragensteller wil horen, maar dat is dan onvermijdelijk. Dit is zo'n vraag, en het ongewenste antwoord is dus: Nee, dat kan niet.

Een uitgebreider antwoord zou zijn: er is nog wel een mouw aan te passen als je de complete mail opbouwt met VBA, bijvoorbeeld vanuit je Excel document. Je kunt dan ook HTML opmaak toepassen in de mail, en de excel data gebruiken om de brief en bijlage samen te stellen en te versturen. Alles doe je dan dus vanuit Excel met gebruik van Outlook, en Word komt er dan niet meer aan te pas.

Oh Bugger...

Ik zou dus vanuit Excel wel kunnen mailen? Dat zou ik nog eens kunnen proberen.

Toch bedankt!

Ron de Bruin heeft een aantal interessante voorbeelden om vanuit Excel te mailen. Misschien zit daar wat bij voor je. En anders is er genoeg hulp te vinden in het Excel forum :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan