Afdruk samenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robzster1969

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2014
Ik weet niet of de vraag hier juist is maar ik hem in dit geval dan ook in Excel forum plaatsen. Ik heb een word document en daarmee wil vanuit een Excel sheet een afdruk samenvoegen genereren. Alleen is er in het Excel sheet geen sprake
van kolomkoppen maar wil ik uitsluitend de waardes vanuit specifieke cellen in het Word document opnemen. Kan dit? Zo ja, hoe?

Excafdrsmv.jpg

Afdruk samenvoegen gaat uit van een 'georganiseerd' bestand, dus een nette tabel. Dat is jouw bestand zo te zien niet, en dan is Afdruk samenvoegen geen optie.

Beste Michel, dank voor je antwoord, helaas niet het gehoopte. Is er een andere oplossing voor zover je kunt bedenken? Waarschijnlijk had je me dit dan wel verteld....maar toch

Er is wel een oplossing, maar die vereist wat programmeerwerk. Je moet dan vanuit je Word document, (of vanuit Excel, dat maakt niet zoveel uit) het werkblad in een Excel sessie openen, en de cellen die je nodig hebt uitlezen en op de gewenste plek neerzetten in je Word document. Dat vereist dus enige organisatie in je Word document, want je hebt geen logische locatie in een document voor je losse cellen, iets wat je nog wel hebt met <Afdruk samenvoegen>. Mij lijkt de handigste oplossing om de ingelezen Excel velden toe te wijzen aan DocVariables, en in je document die variabelen weer op te roepen op de plaats waar je ze nodig hebt.

Overigens kun je, als alternatief, natuurlijk ook kiezen voor het plakken van koppelingen naar de betreffende Excel cellen. Als je de ingelezen waarden maar één keer nodig hebt, is dat wellicht nog een optie.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan