• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

afdruk van formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

radar

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2006
Berichten
242
Excellenties,

Ben werkzaam in Excel 2010; heb daar overzicht met allerlei gegevens, die ik in formulier heb gezet.
Formulier middels knop "Formulïer".
Als ik gebruik maak van deze functionaliteit mis ik de optie om een formulier af te drukken, is dit überhaupt mogelijk en zo ja, is het mogelijk geautomatiseerd per record formulier te laten afdrukken ?


Met vriendelijke groet,
Radar
 
Ik heb je vraag nu 3x gelezen, maar wordt er niet echt wijzer van
Wat is formulier? En waar vind ik die knop Formulier?

Kan je het anders laten zien in een voorbeeld?
 
Bijgevoegd een vereenvoudigd voorbeeld van enerzijds een bestand anderzijds van een formulier op basis van dit bestand.
 

Bijlagen

  • Voorbeeld formulier 2 printscreen.xlsx
    34,9 KB · Weergaven: 45
  • Voorbeeld formulier 1.xlsx
    10,5 KB · Weergaven: 36
Heb je post #3 gezien van dingesvandinges? Is het niet Access?

Je printscreen is geen functie in Excel, wellicht een Add-In ofzo maar niet standaard...
 
@ Spaarie:

staat weliswaar niet (meer) standaard in het lint doch is als standaardfunctionaliteit wel toe te voegen aan excel !
 
Waarschijnlijk dan ALS je Access hebt. Ditzelfde geldt ook voor Datepicker.
Dit is geen standaard functionaliteit meer in 2010. Derhalve kan ik je ook niet verder assisteren daar waar ik niet over Access beschik :)
 
@Spaarie... zie bijlage...

een laatste poging mijnerzijds en nu maar hopen dat jij en of anderen me verder kunnen helpen..
 

Bijlagen

  • printscreen 3 formulier.xlsx
    111,3 KB · Weergaven: 38
Ik heb hem gevonden, maar begrijp al waarom ik hem niet ken/gebruik... ik snap de toegevoegde waarde hiervan niet...

Wat wil je nu afdrukken dan? Dat formuliertje? Of de record die getoond wordt in het formulier...
Zal heus wel een macro'tje te maken zijn...
 
Het zou fijn zijn als ik per record in de format van het formulier een print kan maken. Dat is voor de diverse eindgebruikers bestemd, die op basis hiervan evt. mutaties doorgeven.
 
Ik ben bang dat je toch een userform moet maken om dit te realiseren....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan