• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Afdrukbereik definieren zonder lege rijen

• Onderwerp starter Onderwerp starter h-bo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

h-bo

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2006
Hallo,

Heb al op dit forum gezocht maar kan geen duidelijke oplossing vinden.

Ben aan het stoeien met een factuur waarin ik het afdrukbereik heb ingesteld (B2 t/m J1000) maar nu wil ik met het afdrukken geen lege rijen meer hebben.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dat kan doen. In de lege rijen staan wel formules.

Groet h-bo

Moet waarschijnlijk met een macro.
Plaats graag een voorbeeldbestand.

Was even afwezig aar hier heb ik een voorbeeldje gemaakt.

Ik heb enkele cellen rood gekleurd waar ik toch een lege regel zou willen hebben.

Voeg mijn bestandje hierbij toe.

alvast bedankt h-bo Bekijk bijlage test afdrukken.xlsx

Hoi,
Moeilijke gast,
Ik heb enkele cellen rood gekleurd waar ik toch een lege regel zou willen hebben.
Maar goed, ik heb het opgelost met een hulpkolom, (Kolom A)
Zet in kolom A een waarde, maakt niets uit, ik heb 0 gebruikt in mijn voorbeeldje, dan wordt die rij meegenomen in uw afdrukbereik
Om te testen druk eens op rijen verbergen en bekijk afdrukvooreeld, nadien druk op rijen weergeven en bekijk afdrukvoorbeeld
Hopelijk werkt zoiets voor jou
Als er nog vragen zijn...
groet

Bijlagen

Hoi gast0660,

Bedankt voor jou reactie en hulp, ik heb het even snel bekeken en denk dat ik het hiermee wel zal redden.
Ga er dit weekend nog mee aan het werk dus misschien heb ik daarna dan nog een vraagje.

Voor nu mijn hartelijke dank.

Zet een filter op die nullen; dat werkt veel sneller.

Hoi gast0660,

Als ik deze functie plaats in kolom A (=ALS(C28>0;"x";"") zodat er automatisch een kruisje of 0 komt te staan werkt het niet meer.
Is dit aan te passen dat hij ook de cellen filtert waarin een functie staat.

Groet, h-bo

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan