• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Afdrukbereik o.b.v. celwaarde

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben maar een leek in macro's maar denk dat je dit met Select Case wel voor elkaar kunt krijgen.

Je zou natuurlijk ook eens op Select Case kunnen zoeken hoe dit werkt.
Moet ik ook doen, schut het niet zo uit de mouw.

Je zou natuurlijk ook eens op Select Case kunnen zoeken hoe dit werkt.
Moet ik ook doen, schut het niet zo uit de mouw.

Vanwaar de overtuiging dat ik dat niet heb gedaan. Ik kan echter geen macro's schrijven, vandaar mijn vraag.
Wederom, hier kan ik dus niet mee.

Daar gaan we al een eind mee op pad.

Wat ik dan onvolledig heb verteld is dat dit blad in een werkmap wordt opgenomen, waarbij op tabblad 1 een knop aanwezig is om direct een PDF te creëren van de geopende bladen. Dit is reeds allemaal aanwezig, en wordt dus een tabblad toegevoegd waarin o.b.v. de selecte het afdrukbereik dient te worden bepaald. In dit werkblad dient dus (enkel) het bereik te worden vastgesteld. Voor het gemak doe ik daarna dan (via VO) de niet geselecteerde cellen verbergen.

In het document dat ik plaatste kan je zien wat ik heb gedaan.
De VBA code kan je combineren met wat er al is, dat gaat tenslotte om maar 1 regeltje.
Verder heb ik dat tabelletje toegevoegd en een verticaal zoeken functie.
Dat is alles.

De info die je in het document en de zoekfunctie zijn mij duidelijk, da's nog peanuts.
Het ene regeltje waar je op doelt in de VBA moet ik nog even gaan uitpluizen. Als ik het later terug zie zeg ik vast Ohhhh, was het dat, maar dat opzetten is nog even puzzelen.
Ik ga eens kijken :d

Dat ene regeltje is dus dit:
Code:
Range(Range("P2")).PrintPreview

Als het een vervolgvraag is op dit draadje https://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/938681-Layout-wijzigen-op-basis-van-celwaarde dan had je dat wel even mogen vermelden.

Nee, don't worry, dat is het zeker niet. Dat voorbeeld beperkt zich tot 1 pagina afdrukweergave, staat helemaal los van het voorbeeld in deze vraag.
Ik ben bezig met verschillende Excel bestanden, die voor verschillende doeleinden worden gebruikt. Er zitten, door het gebruik binnen 1 organisatie zeker overlappingen in waar door het lijkt dat ze door elkaar lopen, maar dat is in deze 2 voorbeelden zeker niet.

Wel scherp van je :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan