afdrukbereik rapport

Status
Niet open voor verdere reacties.

so10070

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2014
Heb een aantal rapporten gemaakt die liggend of staand worden afgedrukt. Ik heb nog een nieuw rapport gemaakt, maar krijg dit niet goed op één pagina (liggend). Heb de verschillende rapporten vergeleken om uit te zoeken of ik iets over het hoofd gezien heb. Maar een eigenschap "passend maken aan de pagina" vind ik niet. Weet ook niet meer hoe ik de andere rapporten passend aan de pagina gemaakt heb. Enig idee voor deze, misschien, nogal banale vraag. :(

Zonder het rapport wordt het natuurlijk lastig. Maar de maten van een rapport stel je in in het Ontwerpvenster van je rapport, waar je de breedte van de sectie in overeenstemming moet brengen met de breedte van je papier, rekeninghoudend met de ligging (staand of liggend) en de afdrukmarges. Zo mag de sectie niet breder zijn dan 27,7 cm als je de marges instelt op 10 mm rondom. Verbreed je de sectie naar 27,9 cm, dan past het al niet meer op een liggende A4.

Je hebt in het rapport een bladspiegel ingesteld van 42 cm. Bij mijn standaardprinter heb ik minimum marges van (2 x) 0,6 cm, dus ik kan het rapport nooit op 1 pagina afdrukken, want 42 + 1,2 = 43,2 cm. En A3 is nu eenmaal smaller. Tenzij je 100% randloos kunt printen natuurlijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan