afdrukfout na upgrade van Vista na Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

henkputten

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 nov 2010
Goedenavond,

Ik heb zelf 4 laptops in huis en 3 daarvan werken uitstekend met mijn printer Brother DCP165C. vanaf een laptop kunnen we niet printen.
Wat heb ik geprobeerd:
1) alle oude software en andere zaken die waren geïnstalleerd voor deze printer heb ik verwijderd met het programma van Brother.
1) ik heb de website van Brother bezocht en daar de nieuwste software voor deze printer gedownload.
3) software op de juiste manier geïnstalleerd
4)Bij de printopdracht kreeg ik de melding afdrukfout
5) printeropdracht verwijderd en opnieuw geprobeerd. Zelfde melding afdrukfout
6) Alle software voor deze printer nu handmatig verwijderd (dus zonder een programma van Brother) Ben er zeker van dat dit is gelukt.
7) opnieuw software gedownload van de supportsite van Brother.
8) op juiste manier geïnstalleerd
9) bij het printer blijft het dezelfde foutmelding adrukfout

De kabel is goed.

Heb Brother gebeld en zij geven aan dat waarschijnlijk bij de upgrade van Vista naar Windows 7 er iets niet goed is gegaan. Heb destijds een CD ontvangen van Packerd Bell voor de upgrade. Kan hem alleen nu niet meer vinden.
Mijn vraag is de volgende:
- kan iemand mij vertellen wat ik nu moet doen. Is er b.v. een site waar je het gedeelte van Windows 7 kunt downloaden wat nu volgens Brother niet goed werkt.
- kan ik wellicht naar iets in Windows zoeken wat de oorzaak zou kunnen zijn. Heb zelf geen andere printer in huis.

Alvast bedankt voor het lezen.

Jan

Hoi,
de laptop met Win 7 is de enigste die het niet doet? Al die andere laptops hebben andere besturingssystemen? Deze link brengt je naar de juiste driver. Het is wel afhankelijk welke bits-versie je hebt v.h. besturingsysteem (32 of 64 -bits)
Controle versie:
Windowstoets + Pause/Break
Succes.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie.
Even een antwoord op je vragen:
1) naast de computer met de afdrukproblemen hebben we nog een tweetal andere computers met als besturingssysteem
Windows 7. Deze werken prima.
2) het besturingssysteem is 32 bits
3) De link die je mij hebt gestuurd is dezelfde site als waar ik de software voor de printer heb gedownload.

Heeft iemand nog andere suggesties om het probleem te kunnen oplossen?

Alvast bedankt voor het meedenken

Jan

Het enige wat me nog invalt is de "print spooler service" handmatig te stoppen en op uitgeschakeld te zetten.
run>services.msc
de pc herstarten en de service weer inschakelen (opstarttype automatisch).
Succes.

Goedemorgen,

Ik heb de printer spool handmatig uitgezet, computer herstart en vervolgens op automatisch gezet.
Helaas geen resultaat.

Verder heb ik een printer van iemand geleend. Betreft de Canon Pixma MP220 met originele installatie CD. Alles geïnstalleerd. Ook bij deze printer komt er een foutmelding dat het afdrukken niet lukt. Dezelfde printer op een andere computer met windows 7 geïnstalleerd. Werkt nu prima.

Wie o wie kan mij helpen dit mysterie te ontrafelen.

Een hartelijke groet,

Jan

Hoop dat nog iemand anders een oplossing voor je heeft (voorgestelde oplossing lost vaak problemen op).
Maar iig succes nog.

Even een andere weg inslaan.

Wat probeer je af te drukken? Word documenten? Vanuit welke office versie?
Heb je al eens geprobeert om in Notepad een afdruk te maken?
Via de printer instellingen kun je ook een testpagina afdrukken, lukt dit op de betreffende laptop?

Hoe is de printer op de computer aangesloten? Direct via USB of is het een gedeelde printer?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan