• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

afdrukken bij bepaalde waarde in cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefano

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2004
Ik beschik over een sheet met twee tabbladen. Op het eerste tabblad (blad1) wordt een bepaalde waarde aan cel d17 toegekend. Wanneer die cel enkel en alleen de waarde 'VV' bevat, dan moet de inhoud van het tweede tabblad (wf) twee maal automatisch afgedrukt worden.

Kan iemand helpen aub ?

dbv,

Stefano

Combineer een Worksheet_Change event voor cel D17 met een PrintOut (zie help files voor de juiste syntax).

Wigi

oei

niet dat ik lui ben , maar ik vermoed dat dat boven mijn petje gaat ...

Daarstraks heb ik in deze topic code gezet van een Worksheet_Change event.

De code voor het printen kan je opnemen met de macro recorder.

Wigi

hmmmm

Vriendelijk dank voor het aanbod, maar ik heb er geen kaas van gegeten... Misschien kan iemand anders ( fo Wigi ) de code eens neerpennen ?

Laatst bewerkt:
beetje hulp

't is belachelijk, ik weet het , maar de code voor het afdrukken zal wel onderstaande zijn zeker ?

ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut Copies:=1, Collate:=True

Maar hoe en waar plaats ik die dan in combinatie met de worksheet_change ?

Werkt dit?

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    If Target.Address  = "$D$17" Then ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut Copies:=2, Collate:=True
End Sub

Wigi

nope

Ik heb de code gekopieerd en geplakt bij 'This workbook'. Bij invullen van 'VV' gebeurt er niks ...

In de code is er ook geen verwijzing naar die 'VV' ?

Ik heb de code gekopieerd en geplakt bij 'This workbook'. Bij invullen van 'VV' gebeurt er niks ...

In de code is er ook geen verwijzing naar die 'VV' ?

Je moet de code plakken achter het blad van die cel D17.

Die VV was ik vergeten.

Code:
    If Target.Address  = "$D$17" [B]And Target = "VV"[/B] Then ActiveWindow.SelectedSheets.PrintOut Copies:=2, Collate:=True
End Sub

Niks

Er gebeurt niks na invullen van VV in cel d17 en enter...

In bijlage toch maar eens het gezipte bestand.

Bijlagen

Ik heb de code geplakt , maar toch gebeurt er nog steeds niks na invullen van VV

?

Bijlagen

schitterend, maar....

Dank alvast voor de moeite Wigi, de eerste keer dat mijn printer aanslaat deze namiddag, mooi zo...

maar het is niet het eerste tabblad dat twee maal moet afgedrukt worden, het is het tweede tabblad (wf), hoe krijg ik (jij) dit voor mekaar ?

Stefano

Zoiets?

Code:
    If Target.Address  = "$D$17" And Target = "VV" Then Sheets("wf").UsedRange.PrintOut Copies:=2, Collate:=True
End Sub

ongeteste code

Wigi

Code:
    If Target.Address  = "$D$17" And Target = "VV" Then Sheets("wf").UsedRange.PrintOut Copies:=2, Collate:=True
End Sub

En plak dit nu op de juiste plek.. :D

Laatst bewerkt:
Bedankt

Dank je Wigi, ik heb je de ganse namiddag lastig gevallen, maar nu werkt het wel , dank ik. Ik probeer het morgen verder uit.

Da-ank !

:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan