Afdrukken bijlage (Word document) bij Access rapport.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jlebbink

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2010
Berichten
106
Bij mijn Access rapport (Offerte) wil ik tegelijkertijd ook een standaard bijlage afdrukken. Deze bijlage is een Word document. Is dit te verwezenlijken en zo ja, hoe?


________________
Jan
 
Leg even uit wat je bedoelt: wil je het Word document opnemen in je rapport? (wat prima kan) of wil je tegelijkertijd met de afdrukopdracht het Worddocument vanuit Word afdrukken? (kan ook, maar is veel meer werk)
 
Leg even uit wat je bedoelt: wil je het Word document opnemen in je rapport? (wat prima kan) of wil je tegelijkertijd met de afdrukopdracht het Worddocument vanuit Word afdrukken? (kan ook, maar is veel meer werk)

Ik heb een in Access een rapport met de naam "Offerte". Verder een standaard Word document "BijlageOH.doc"
In de Access applicatie worden diverse offertes aangemaakt. Allen moeten als bijlage het worddocument mee krijgen. Dat kan natuurlijk door een stapeltje bijlagen klaar te leggen en mee te sturen. Ik zoek echter een mogelijkheid dit worddocument tegelijk, bij voorkeur in één handeling, met een offerte mee af te drukken. Dus opnemen in het rapport. Het betreft een bijlage met opmaak. Wijzigingen in de bijlage moeten gewoon in Word kunnen worden uitgevoerd en bij volgende offertes zichtbaar zijn.

____________
Jan
 
Dan kun je deze functie gebruiken:

Code:
Function PrintDoc()
   Dim WordObj As Object
   Set WordObj = CreateObject("Word.Application")
   WordObj.Documents.Open "C:\Wordtest.doc"
   WordObj.PrintOut Background:=False
   WordObj.Quit
   Set WordObj = Nothing
End Function

Overigens kun je het Worddocument ook als object in (bijvoorbeeld) de rapportvoettekst plakken, zodat je het in Access kunt bewerken (optie 1). Hou je alles in één pakket.
 
Dan kun je deze functie gebruiken:

Code:
Function PrintDoc()
   Dim WordObj As Object
   Set WordObj = CreateObject("Word.Application")
   WordObj.Documents.Open "C:\Wordtest.doc"
   WordObj.PrintOut Background:=False
   WordObj.Quit
   Set WordObj = Nothing
End Function

Overigens kun je het Worddocument ook als object in (bijvoorbeeld) de rapportvoettekst plakken, zodat je het in Access kunt bewerken (optie 1). Hou je alles in één pakket.

Ik heb de code toegepast. Dit voldoet helemaal voor mij.

Mijn dank is groot

Jan
 
Mag ik ook een vraagje stellen in deze richting?

Kan men een bijlage samen afdrukken met een rapport (word of pdf) maar wel een document dat als naam bv het idnr van de tabel heeft.
Deze documenten zou ik in een aparte map willen opslaan. Niet alle id's hebben een bijlage.
dank bij voorbaat
 
Als de oplossing in deze vraag voor jou niet werkt, dan zou ik, zeker ook gezien de leeftijd van de vraag, een eigen vraag stellen. Deze is namelijk opgelost. En daarnaast is het niet de bedoeling dat je inbreekt in een vraag van iemand anders met een eigen probleem. Dus: eigen vraag aanmaken :).
 
Octafish verwoord het juist. Zal deze sluiten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan