Afdrukken duurt lang outlook 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

nwieland

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2009
Berichten
14
Als ik in Microsoft Outlook 2007 iets wil afdrukken duurt het bijna 20 sec voordat deze begint met afdrukken. Als ik gewoon in Word of Excel of ergens anders iets wil afdrukken gebeurd het meteen zonder enkele problemen.

Kan iemand mij helpen?

M.v.g. nwieland
 
Ik krijg er geen beelden bij (oorzaak) Afdrukken met Outlook gebeurt middels de standaard printer en eventuele applicatie instellingen spelen m.i. geen rol bij dit afdrukken.
 
printen traag

Er zijn geen instellingen gedaan / cq veranderd.

Het lijkt echt in outlook te zitten.

Gr nwieland
 
Open een mail, doe Ctrl-P, en kijk welke afdruksjabloon er wordt gebruikt, meestal is dat Memo. Kies het sjabloon, en pas het in hetzelfde vakje aan (is een knop voor).
Zet het sjabloon terug naar standaardwaarden. Kijk of je probleem er dan niet is.

Tijs.
 
Dat probeerde ik te zeggen, Oulook kent m.i. geen instellingen voor het printen dus ik kreeg er helaas geen beelden bij.
 
print

Misschien moet ik het probleem anders beschrijven,

Als je een bestaande mail hebt geopend, en dan op afdrukken klikt, krijg je ongeveer 15 seconden een zandlopertje en dan krijg je het scherm waar je printer kunt selecteren en pagina instelling etc. kunt doen.
 
Is dat bij alle mailtjes (dus ook bij mailtjes van maar een paar regels tekst zonder plaatjes)?

Tijs.
 
Ja is helaas bij elke mail. Zowel 2 regeltjes tekst of mails met bijlagen of een prtscreen.
 
Net als Pasja ken ik niet veel opties die je kunt gebruiken in Outlook m.b.t. printen.
Enige wat ik me er (enigszins) bij zou kunnen voorstellen zijn anti-virus, PDF print en andere invoegtoepassingen.

Invoegtoepassingen kun je (tijdelijk) buitenspel zetten door Outlook in Veilige modus op te starten: Start Outlook eens met de Ctrl-toets erbij vastgehouden. Er wordt je dan gevraagd of je het in Veilige modus wilt uitvoeren. Doe dat.
Kijk of het printen dan wél snel/normaal gaat.

Tijs.
 
Sorry voor de late reactie,

Maar het heeft allemaal niet geholpen.
Nu geprobeerd op een andere computer en weer dezelfde lange wachttijd.

Nu lijkt het mij in het profiel op de server te zitten, iemand een idee dit te verhelpen of waar dit in het profiel te vinden is?

Bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Heb je Veilige modus nog geprobeerd (zie mijn vorige posting)? Ook op die andere computer?

Tijs.
 
Ja dat heb ik inderdaad geprobeerd.

Ik dacht dat ik dat al had gemeld, maar was inderdaad niet het geval.
 
Alhoewel niet direct passend op je vraag, zou je kunnen kijken of de tips in deze webpagina je iets vooruit helpen.

Succes,

Tijs.
 
probleem verholpen

Bedankt voor alle reacties. Met de laatste reactie is het probleem verholpen.

Met vriendelijke groet,

nwieland
 
Fijn dat het geholpen heeft.

Heb je toevallig nog in beeld welke specifieke stap op die webpagina voor de doorbraak heeft gezorgd m.b.t. je probleem?

Tijs.
 
oplossing

Solution 1: Rename or delete outcmd.dat, extend.dat, views.dat and frmcache.dat. Outlook will recreate these files as needed.
Look for these files at the following locations in Windows XP and Vista:

Outcmd.dat:
C:\Documents and Settings\<username>\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook
C:\Users\<username>\AppData\Roaming\Microsoft\Outlook

Extend.dat:
C:\Documents and Settings\<username>\Application Data\Microsoft\Outlook
C:\Users\<username>\AppData\Local\Microsoft\Outlook

Frmcache.dat:
C:\Documents and Settings\<username>\Application Data\Microsoft\Outlook
C:\Users\<username>\AppData\Local\Microsoft\FORMS

Views.dat:
C:\Documents and Settings\<username>\Application Data\Microsoft\Outlook
C:\Users\<username>\AppData\Local\Microsoft\Outlook
 
Bedankt voor de terugmelding.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan