• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Afdrukken Excel terwijl er een selectie aangeklikt is

Status
Niet open voor verdere reacties.

olafc

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2013
Beste allemaal,

Ik ga het zo goed mogelijk proberen te beschrijven:

Ik heb een objectstaat gemaakt in Excel voor al onze bedrijfspanden onder elkaar en in Kolom A heb ik een initiaal neergezet van de betreffende rayonleider.

Als ik nu bijvoorbeeld al Hans zijn panden wil uitprinten en de rest niet, dan selecteer ik de H en dan zou je zeggen dat het goed moet gaan.

De werkelijkheid is anders. Tussen al de panden van Hans gooit de printer er blanco vellen uit, waarschijnlijk zijn dat de andere panden.

Wat ik graag wil is dat ik per Rayonleider hun staten kan uitprinten, zonder dat ik witte velletjes ertussen vandaan hoef te vissen.

In de bijlage heb ik een simpel voorbeeld bijgevoegd. In de werkelijkheid moet je denken aan 200 panden.

Hoor graag van jullie.

Bedankt voor de hulp alvast! Bekijk bijlage Test Help Mij Forum.xls

groet Olaf

Gebruik 'uitgebreid filter' om alle gegevens naar een apart gebied (evt op een apart werkblad) te kopiëren.
Dat gebied kun je dan afdrukken.

Beste SNB,

Bedankt voor je reactie.

We willen zo min mogelijk handelingen verrichten, omdat dat foutgevoelig is voor onze mensen.

Is het niet mogelijk om een initiaal te selecteren en dan alleen die staten af te drukken zonder dat er witte vellen tussen komen?

Hallo Olaf, normaal zou het geen probleem moeten zijn. Ik zie dat je werkt in compatibiliteitsmodus. (boven in beeld excel document staat dat.) Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben, wellicht is dat het probleem. (oudere versies dus). Links boven zie je zo'n ronde grote bal (ORB). (maak eerst een kopie van je werk voordat je verder gaat) Op die bol klikken en dan converteren. Probeer dan eens te printen met selectie

converteren.jpg

Wat voor excel werk je. 2003-2007 of zo.

Laatst bewerkt:
Beste Manamana,

Ik zie staan Excel 2010.

Ik zie ook de grote ronde bal niet (ORB). Wat bedoel je precies?

Oh ik heb even een knipje voor je gemaakt. Zo bedoel ik. Wel eerst een backup maken van je origineel he. Probeer eens wat het opleverd.

converteren1.jpg

Dit zie ik bij jou document.

voor Olaf.JPG

Probeer eens je originele document bij een collega af te drukken als dat kan.

Laatst bewerkt:
Ondanks het converteren krijg ik nog steeds witte pagina's tussen de selectie door.

Ik denk dat de witte pagina's de andere panden zijn, die niet geselecteerd staan.

Er moet toch wel een manier zijn in Excel om een filterselectie uit te printen achter elkaar, zonder dat er blanco A4tjes tussen zitten?

Heb al aardig wat dingen geprobeerd, maar nog niet tot een oplossing gekomen.

Hopelijk heb jij nog wat ideetjes?

Mhh het word erg listig. Hier nog een handvat klikje. Heb je al geprobeerd liggend te printen. Ik denk ook dat het aan de printer instelling ligt.

Twee situaties komen vaak voor. Ten eerste: wat op een pagina moet komen, staat op twee of meer pagina’s. Ten tweede: het duidelijke patroon van afgebakende cellen, zie je wel in je Excel-bestand, maar niet in je printje. Voor beide problemen is echter wel een oplossing aanwezig.
Printen van de tekst plus de zgn. rasterlijnen is meestal het duidelijkste. Ga hier voor naar Bestand | Pagina instelling | Blad en zet "vinkjes" bij Rasterlijnen en ook bij Rij- en Kolomkoppen. Druk daarna op de OK-knop. Maak daarna de rasterlijnen zwart. Ga naar Extra | Opties | Weergave | Kleur en kies voor "zwart". Klik daarna op de OK-knop.
De voorbereiding heb je nu gehad. Voor het printen zelf, ga je als volgt te werk:

Selecteer alles wat je wilt printen met je muis.

Ga daarna naar Bestand | Afdrukbereik | Afdrukbereik bepalen.

Daarna naar Bestand | Afdrukvoorbeeld | Instellen | Pagina en maak je keuze.

Je kunt kiezen voor verkleinen of aanpassen om alles op een A4-tje te krijgen. Als je dat wilt kijk dan ook of "liggend" "staand" iets uitmaakt. Dat hangt af van de hoogte en breedte van je tekst. Is je tekst erg breed, kies dan voor "liggend". Nu kun je zonder problemen printen hoop ik.

In plaats van "rasterlijnen" kun je ook van tevoren "randen" maken, waar je dat wilt.

En hier nog een work arroundje. Klikje

Laatst bewerkt:
Alles wat je nu benoemd staat in het echte bestand al op die manier aangevinkt, ingesteld enzovoorts.

Het echte bestand is ook een stuk groter en alles Marges zijn zo ingesteld dat 1 pand op een A4tje past.

Alleen als je dan selecteert op initiaal van een rayonleider om zijn/haar urenstaten uit te printen, dan blijft hij maar witte pagina's tussendoor geven.

Ik sta voor een raadsel.......

We willen zo min mogelijk handelingen verrichten, omdat dat foutgevoelig is voor onze mensen.

Is het niet mogelijk om een initiaal te selecteren en dan alleen die staten af te drukken zonder dat er witte vellen tussen komen?

Jawel hoor, met de suggestie die ik deed, vervat in VBA.

Beste SNB,

Sorry maar ik ben een leek haha.

Ik begrijp niet wat je bedoeld vba??

Dus het is mogelijk om af te drukken zonder naar een nieuw blad te kopiëren.

Kan je mij vertellen in stappen hoe ik dat doe alsjeblieft?

Bedankt voor de moeite

Beste SNB of manamana,

Kan 1 van jullie mij uitleggen wat SNB met zijn antwoord bedoelt?

Bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan