• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

afdrukken in excel lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

helma

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2003
IK heb een bestand in excel, als ik de printpreview doe, dan zie het blad in het midden (niet in A4 wil ik wel maar krijg het niet groter dit is mijn volgend probleem)
gecentreerd. Maar als ik afdruk is het blad rechts in het midden een linkergedeelte te zien op het printpapier en de rechterhelft valt weg. Bij opties van het printen staat het blad wel op staand.

Het wil dus niet afdrukken zoals het printprevieuw aangeeft, hoe kan ik dit veranderenb. En hoe kan ik het ook vergroten zodat het op het hele blad A4 komt.

Helma,
Ten eerste kun je in het afdrukvoorbeeld kijken of de knop "Volgende" is geactiveerd. Als dat het geval is dan betekent dat inderdaad dat de afdruk niet op een A4 past. Je kan het gedeelte selecteren wat je af wilt drukken en dan onder Bestand > Afdrukbereik > Afdruk bepalen klikken. Ga dan weer naar het afdrukvoorbeeld en dan kun je bij Instellen proberen om de afdruk passend te krijgen op een A4. Kan door de marges te verkleinen en/of het afdrukpercentage te verkleinen.

Nee dat is het rare, de knop volgende is niet geactiveerd en voorbeeld geeft totaal klein aan op A4 formaat.
Maar het gaat wel tot kolom M. En ik weet als ikzelf wat doe dan is bij kolom I het A4 bereikt.(als ik de kolommen zo in breedte laat staan en deze kolommen zijn ook nog verbreed).
Dit is dus een voorbeeld door een ander gemaakt.

Is er bij printinstellingen niets vreemds te zien? In ieder geval zou ik het afdrukbereik wissen, kijken hoe de marges staan ingesteld...

Ik weet niet of het document belangrijke, voor onze ogen niet bestemde info bevat, maar zet anders het bestandje hier even neer.

Heb je geprobeerd om scaling/schaal aan te passen bij settings? Zo niet, dan is misschien de optie fit to 1 by 1 page een optie.

Ja heb ik geprobeerd. IK heb wat plaatjes als bijlagen bijgedaan wordt het misschien wat duidelijker als mijn uitleg.

screenhot 4 is dus het afdrukbeeld. De rest zijn de settings

Bijlagen

• ScreenShot002.webp
    ScreenShot002.webp
    14,8 KB · Weergaven: 223
  • ScreenShot003.webp
    ScreenShot003.webp
    17,3 KB · Weergaven: 163
  • ScreenShot004.webp
    ScreenShot004.webp
    7,8 KB · Weergaven: 192
als je nu eerst de schaal op 100% zet en dan printen
en daarna wijzigen op 1tot 1 pagina
dan doet ie het bij mij goed
:o

Heb ik gedaan, maar krijg als ik uitprint een linker stukje in de reechterbenedenhoek. Ik doe iets verkeerd maar kan er dus niet achterkomen

nog eff en dan op de motor

ja vooral om dat ie het bij mij wel goed doet
heb je de afdruk bereik goed bepaald ?? desnood wissen en opnieuw bepalen
en als je bij beeld - paginaeinde kijkt staat daar niks raars ??

je papierformaat goed staan??
ja het klink simpel en stom maar .....
ik ben laatst een week bezig geweest met zoiets in word :evil:
maar. zie je een klein linkerstukje in de rechter benedenhoek
of zie je alles, maar dan klein in de rechterbenedenhoek
:o

nee ik zie niet alles, en ja paginaformaat staat goed op A4.
Maar ik heb inmiddels de paginaeinde verschoven (heel onduidelijk met deze op mijn werk is het veel duidelijker en kleiner, maar krijg het niet kleiner). Maar toen kreeg ik wel het blad goed op de A4 formaat maar had gelijk wel 6 pagina's dus bleef deze printen. Wel blanke gelukkig. Dus ik ga weer verder zoeken en hoop op nog wat goerde tips. Ik kijk wel regelmatig

Helma,

Probeer eens het volgende:
Menu File - Page setup - tabblad Sheet - Print area: A1:J55
- tabblad Page - Scaling - Adjust to 100%

Verder kun je kijken of de waarde in veld B347 (Meidoornlaan) van invloed is bij het afdrukken. Die waarde staat een beetje op een vreemde plek.

Succes ermee!

morgé

Gebruik je op je werk soms een andere/jongere versie van excel ??
want dan is het meer regel dan uitzondering dat jij je paginainstellingen kwijt bent :o
en dat heeft Miller beschreven hoe dat werkt :thumb:
maar geld de vraag nog of kan je der mee leven zo ???? :confused:

Bij mij doet ie het prima zonder ook maar iets aan te passen.
Heb je het al op een andere PC geprobeerd?
Ik vermoed dat er iets mis is met je printerdriver.
Als je een andere actief hebt dan de printer die er fysiek aanhangt krijg je ook vaak dit soort problemen.
Installeer eventueel je printer een keer opnieuw.

Nee ik denk dat het aan mijn excel ligt. Ik heb micosoft excel 2000. En het is gemaakt op een hele nieuwe versie excel speciaal voor XP.

Ik krijg nu deze versie een deze dagen, als ik nog problemen heb kom ik wel weer terug met een probleem, maar ik hoop dat het dan goed is. Als het goed is vermeld ik het hier en geeft dat de melding opgelost. Misschien voor andere mensen met een zelfde probleem

Alvast bedankt voor alle goede uitleg.

Hoi,

Aangezien dit op een latere versie is gemaakt vemoed ik dat het niet opgeslagen is om compatibel te zijn met eerdere versie's ,dit kan de reden zijn van de problemen die je hebt.

Ik heb even als test jou bestand op de juiste manier opgeslagen (opslaan als: excel97-excel 200...
En bijgevoegd hoop dat dit je probleem oplost.:confused:

Bijlagen

is ie nou opgelost???????????????

Morge Helma

je zei dat de vraag opgelost was
maar de status is nog steeds "niet opgelost " :o

zomaar eff een tussendoortje :shocked:
werk ze :cool:

Nee ikzei dat het waarschijnlijk opgelost was. Even afwachten op het nieuwe programma van excel. Maar ga ook even hierboven even uitproberen vanmiddag.

En als het inderdaad zo is dan kom ik terug om het opgeloste in te stellen, en wat nu precies de oplossing is geweest.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan