Afdrukken paginakopteksten

Status
Niet open voor verdere reacties.

vanhout

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 apr 2012
Berichten
3
Goede dag,

Ik heb een vraag waar ik helaas niet uitkom. Ik heb een rapport gemaakt waarbij ik gebruik moet maken papier met briefhoofd. Nu heb ik mijn rapport dusdanig opgesteld dat de paginakoptekst de grote heeft van het logo zodat de vervolgpagina's wel goed afgedrukt worden. De eerste pagina neemt echter het rapportkoptekst de ruimte voor het logo in zicht op. Maar de paginakoptekst laat dan een ruimte over. Nu heb ik gelezen dat het eenvoudig is door in eigenschappen aan te geven dat pagina 1 geen koptekst bevat.

Ik heb al van alles geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar. Kan iemand mij helpen :rolleyes::rolleyes:
 
Ik denk dat je in de war bent met Word, waar je wèl kunt opgeven dat de koptekst van de eerste pagina anders moet zijn dan de vervolgpagina's. In Access kan dat volgens mij niet. Wel is het belangrijk om het verschil te onderkennen tussen een Rapportkoptekst en een Paginakoptekst. De Rapportkoptekst komt namelijk alleen op de eerste pagina van het rapport te staan, en die zou je dus kunnen gebruiken om de extra witruimte te creëren.
 
Hoi Octafish,

Ik heb gekeken bij de helpfunctie van Access en deze geeft aan dat ik dan in de sectie paginaKoptekst aan kan geven

Report!Rapportnaam.Pageheader = 1 dit zou dan in houden dat de paginakoptekst niet wordt afgedrukt op de eerste pagina ik krijg dit dus niet voor elkaar want als ik die in een gebeurtenisprocedure set dan geeft hij een foutcode "2448".

Dit komt dus echt uit de helpfunctie van Acces.:confused:
 
Waaarom zou je het met VBA willen oplossen, als de oplossing zo simpel is?
 
Goede morgen,

Ik kan deze opdracht niet kwijt hij blijft dan de foutcode geven. Dus als je dan de oplossing weet waar ik dat commanda neer moet zetten dan is het misschien opgelost. Nu echter nog niet.
 
Ik heb geen idee welke opdracht je bedoelt, en welke foutmelding je daarbij krijgt. Als je de eerder genoemde regel bedoelt, dan wil ik dat wel geloven, want die moet je op zijn minst aanpassen naar je eigen rapport. Maar bovendien geloof ik niet dat je hiermee je probleem oplost.
Ik heb een rapport gemaakt waarbij ik gebruik moet maken papier met briefhoofd. Nu heb ik mijn rapport dusdanig opgesteld dat de paginakoptekst de grote heeft van het logo zodat de vervolgpagina's wel goed afgedrukt worden.

Nog even afgezien van de nogal onhandige manier van opschrijven, lijkt het mij zinvol om de situatie nog even duidelijk te schetsen. Je hebt een rapport gemaakt dat je op papier wilt afdrukken met een logo. Tot zover duidelijk: kwestie van de Paginakoptekst in je rapport instellen op de goede hoogte, zodat de tekst niet te hoog begint. Dat werkt voor de vervolgpagina's, zeg je. Dus Pagina 2 - eind document. Of dat handig is weet ik niet, want je hebt ook nog Paginamarges voor je document; waarom gebruik je die niet om de hoogte in te stellen op het logo?
Maar dan:
De eerste pagina neemt echter het rapportkoptekst de ruimte
voor het logo in zicht op. Maar de paginakoptekst laat dan een ruimte over.
Bedoel je hiermee dat de eerste pagina geen logo heeft? Doorgaans heeft de eerste pagina juist een groter logo dan de vervolgpagina's. En heb je op de eerste pagina dus juist méér ruimte nodig dan op de vervolgpagina's. En wat zet je dan wèl op de eerste pagina?
 
Om nog even uit duidelijk te maken waarom je code niet werkt: je kunt de PageHeader alleen instellen als je het rapport opent in de Design modus. Waarschijnlijk probeer je het nu vanuit het rapport zelf in te stellen. En dat kan dus niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan