• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Afdrukken uitschakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarcVB

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2006
Hallo,
Heb een werkblad gemaakt uit 4 tabbladen, 2 van deze mogen niet afgedrukt worden. Is het mogelijk voor deze 2 de print functie uit te schakelen?
Thx

Beste MarcVB,

Mss kan dat met VBA, maar een print screen kun je niet uitzetten! En wil je het ook onmogelijk maken dat iemand naar die pagina verwijst vanuit een ander excelbestand?

Atel dat je de printknop uitzet, dan moet ook de toetsenbordcombinatie Ctrl+P uitgezet worden. Of een macro die alsnog print......

Richard

Misschien dat een Workbook_BeforePrint gebeurtenis in VBA dit kan tegen houden? Het kan zeker Printen tegenhouden, maar ik weet niet bepaalde bladen wel en andere niet.
Wigi
Op deze site een voorbeeld van het afdrukken 'stoppen' via het door Wigi genoemde event. Zie ook de extra opmerkingen!

Groet, Leo

Beste Wigi, ik denk toch dat ik op dezelfde golflengte zit aangezien in mijn voorbeeld een array wordt gebruikt om de af te drukken sheets aan te duiden, terwijl in het voorbeeld van Leo een array wordt gebruikt om de niet af te drukken te selecteren. Misschien dat er gebruik kan gemaakt worden van variabelen om de array te vullen om het zo wat flexibeler te maken?

Mvg

Rudi

Beste Wigi, ik denk toch dat ik op dezelfde golflengte zit aangezien in mijn voorbeeld een array wordt gebruikt om de af te drukken sheets aan te duiden, terwijl in het voorbeeld van Leo een array wordt gebruikt om de niet af te drukken te selecteren. Misschien dat er gebruik kan gemaakt worden van variabelen om de array te vullen om het zo wat flexibeler te maken?

Heb een werkblad gemaakt uit 4 tabbladen, 2 van deze mogen niet afgedrukt worden. Is het mogelijk voor deze 2 de print functie uit te schakelen?

Als iemand op 1 van deze 2 bladen staat en vraagt om af te drukken, zal dat perfect gaan terwijl de vraagsteller dit niet wil. En anders heb ik de vraag mis begrepen :(

Allen,

Bedankt voor de reacties, de tip van Ginger werkt perfect en heb deze aangepast voor beide tabbladen die niet mogen afgedrukt worden.
Thx

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan