afdrukken vanuit word geeft veel lichte tekst

Status
Niet open voor verdere reacties.

marfries

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 aug 2009
Hoi.

ik heb word 2000 op mijn computer, en een HP PSC1219 all-in-one printer. Ik gebruik deze combinatie al een paar jaar, maar nu geeft een word document bij afdrukken lichte tekst, vooral in de 2e pagina helft. Het lijkt dan alsof er niet genoeg inkt is, je ziet vaag nog wat er zou moeten staan. Het bovenste stuk is nog duidelijk zwart geprint, daaronder zijn er delen van de letters zwart, en op andere stukjes van de letters mist de inkt. Cartridges vervangen (kleur en zwart-wit) hielp niet. Testpagina lijkt ok, printen van zelfde document in andere programma's bijv. e-mail of paint geeft goed bedrukte afdrukken. Ik heb inmiddels de printer zichzelf een keer of 5 laten reinigen, dat hielp ook niets. Heropstarten van word en computer ook een paar keer geprobeerd. Word opnieuw geïnstalleerd. Het helpt allemaal niets, het blijft bij een afdruk uit word lijken alsof de cartridge leeg is. Ik print elke week wel enkele pagina's, en heb dit probleem sinds een dag of 3.
Het probleem treedt bij alle word documenten op, oude en nieuwe.
Weet iemand wat hier het probleem kan zijn?

Is dit probleem enkel in WORD ?? en niet in andere programma's zoal EXCEL.... enz
is het altijd op de 2de pagina ?? ongeacht of er wijnig of veel tekst op de pagina's staat ??
Dit lijkt een bizaar probleem !! een nadenkertje ....!!

Groetjes,
Rostie

het is steeds uit word op het 2e deel van de pagina's. Uit hotmail bijvoorbeeld wordt de hele pagina netjes afgedrukt, uit Paint ook. Excel heb ik nog niet geprobeerd.
Ik snap het nog steeds niet, maar begin te denken aan een andere printer want blijkbaar is er iets vreemds aan de hand :confused:. En lastig is het wel, omdat veel van mijn documenten nou eenmaal in word staan en vanuit paint minder mooi afdrukken dan een gewone word afdruk normaal gesproken :(

Hallo,

Ik snap ook niet onmiddelijk hoe dit mogelijk is !! :shocked: je kan uiteraard overwegen een nieuwe printer aan te schaffen, maar of dit het probleem zou oplossen weet ik ook niet, misschien zou je indien mogelijk eerst eens een testje kunnen doen met een printer in bruikleen.
Een andere voorlopige oplossing om toch je WORD documenten perfect te kunnen afdrukken is de bestanden op een eenvoudige manier omzetten met PDF Creator, dit programmatje is gratis en werkt heeeeel eenvoudig, je kan er ganse word, excel...enz. documenten omzetten in PDF, indien een afdruk vanuit PDF (Adobe Reader) hetzelfde probleem geeft mag je zeker zijn dat er iets mis is met je printer !!
Je kan PDF Creater downloden hier

Veel succes en ik hoor het wel als het lukt....:thumb:

helaas, printer vast kapot....

Jammer genoeg werkt dit niet, het bovenste stukje uit het nu pdf document is goed leesbaar, het onderste stuk is weer erg vaag. Zal de printer waarschijnlijk dan toch moeten vervangen....:(
Bedankt voor het meedenken!

Hallo,

Dan moet je absoluut niet twijfelen dat je printer NDK is (defect) :mad:, maar gelukkig zijn printers de dag van vandaag wel betaalbaar geworden hé !! ;)

Groetjes,
Danny

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan