Afdrukkwaliteit vasthouden printer

Status
Niet open voor verdere reacties.

PJnijm

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 feb 2005
Hoe kun je in bijvoorbeeld Word 2003 of 2007 de afdrukkwaliteit vasthouden in bijvoorbeeld snel concept? Deze gaat namelijk steeds terug naar normaal.

Via "Start -> Instellingen -> Printers en faxapparaten" een nieuwe printer installeren.
Daar definieer je de nieuwe instellingen voor "Snel afdrukken" en geef de nieuwe printer de naam "Snelle printer".
Nu moet je als het goed is, de nieuwe printer kunnen zien als je een document af wil drukken.
Zelf maak ik hier ook gebruik van met de printer HP 710C:
1. Snelle printer zwart-wit
2. Snelle printer kleur
3. Normale printer zwart-wit
4. Normale printer kleur
5. Foto afdruk zwart-wit
6. Foto afdruk kleur
De eerste "printer" is bij mij de standaardprinter.

Sorry maar het gaat mij meer om de kwaliteit van de inkt. De printer is niet nieuw en is allang in gebruik. Ik wil alleen bij Afdrukken, Eigenschappen, Afdrukwaliteit dit patroon vasthouden. Bijvoorbeeld snel concept.

Klik met de rechtermuisknop op de bewuste printer
Dan op Eigenschappen en daarna op Voorkeursinstellingen.
Op het tabblad Paper/Kwaliteit kun je de afdruksnelheid en daarmee de hoeveelheid inkt instellen.
Als je klaar bent, klik je op Toepassen en Ok zodat de instellingen worden bewaard.

Hoi,

Probeer in Word ook eens:

Extra > Opties; tabblad afdrukken en vinkje bij 'Concept'.
Deze instelling blijft gehandhaafd, ook als je Word afsluit en weer start en is geldig voor elk document dat je afdrukt.

Je werkt dan omgekeerd: alleen als je wat hogere eisen wilt stellen aan het printresultaat, Schakel je de optie even uit. Het effect is, dat 'inktverslindende' opmaakenmerken standaard niet worden toegepast bij het afdrukken.

Het nadeel van deze methode (concept i Word) alleen werkt voor Word-documenten.
Als je een andere "printer" installeert met lagere afdrukkwaliteit, werkt dit ook voor alle andere programma`s.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan