afdrukprobleem euroteken

• Onderwerp starter Onderwerp starter viv
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

viv

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2002
ik weet niet of deze vraag in het juiste onderdeel staat...
Probleem : Werk met Word 2000 en printer HP deskjet 6122. Als ik documenten afdruk waar ik het euroteken in getikt heb gebeurt het dat bij het printen de cijfers elkaar overlappen en het getal dus onleesbaar wordt. Het rare is dat dit niet altijd gebeurt (in de ene zin wordt het correct afgedrukt en de zin eronder bv. niet. Heb al geprobeerd door het euroteken achter de cijfers te plaatsen - zonder spatie. Met spatie, soms 2 of 3 en dan lukt het soms wel. Ligt dit aan mijn printer ? Hoe kan ik dit probleem voorkomen ? Is wel heel vervelend want iedere keer (ik werk thuis) moet ik verschillende brieven terug afdrukken omdat het getal onleesbaar geprint wordt....
Weet er iemand een oplossing ?

Hoi,

Het kan nooit kwaad om de nieuwste printerdrivers te installeren.(als je dit al niet hebt gedaan)

Grtzzz.

Oeps... hoe moet je dat doen ? Ik ken niet echt veel van computers....

heb de laatste versie (7.1.0.0)...
heb ook al mail gestuurd naar HP zelf in de hoop dat ze me gaan antwoorden....

Hoi,

Misschien is je printkop defect.
Ik realiseer me dat ik maar wat roep maar misschien weten anderen hier iets meer over te zeggen.
Heb iets dergelijks eens gehad met een Canon printer.
Kleuren wel,kleuren niet.......nieuwe cartridges,nieuwe drivers,niets hielp.........nieuwe printkop wel.

Grtzzz.

Ik denk niet dat het aan de printkop ligt. Alle andere afdrukken zijn uitstekend, ook foto's en afbeeldingen.
Heb reactie ontvangen van HP dit zeggen ze me : "het is een probleem van Windows zelf. in W 98 is de code voor het euroteken niet bijgesloten. Het wordt daarom door de andere software vertaald als een hexadecimale codering. U dient de versie van uw Windows bij te werken met Windows update."
Maar... dat is het ook niet. Windows is geupdate en trouwens het euroteken zelf wordt goed afgedrukt alleen overlappen de cijfers mekaar (en dit dan ook niet altijd !!) Hééél raar...!! Vroeger had ik een Canon printer en daarmee had ik geen problemen. (deze printer heb ik nog maar een maand of twee).
Zou ik m'n vraag misschien moeten stellen in de "software" rubriek of in "diversen" misschien ????

Probeer eens of je het ook bij andere lettertype's hebt.
Niet alle lettertypes ondersteunen het € teken.
met times new roman en arial zou het in ieder geval goed moeten werken.

Denk dat het probleem eindelijk is opgelost. Heb nieuwe USB controller geïnstalleerd. Had driver intel 82801AA en nu vervangen door 82801AB. (HP had aangeraden dit te doen). Alhoewel bij het installeren ik de volgende melding kreeg "het stuurprogramma dat u hebt gekozen is niet speciaal voor de geselecteerde hardware geschreven en werkt wellicht niet goed. Installatie van dit stuurprogramma wordt niet aanbevolen". Heb dit (met een bang hartje) dan toch maar gedaan en klaarblijkelijk lukt het nu toch...

Help... het probleem is toch nog niet opgelost. Had één paginaatje geprint met getal erin en dat lukte. Maar nu ik weer een heleboel brieven heb gedaan, zijn er weerom tussen die ik moet herbeginnen. Ik weet het echt niet meer. Heb Windows geupdate, printerdriver is geupdate, heb veranderd van USB driver zoals voorgesteld door HP zelf. Maar het is weeral hetzelfde.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan