Afdrukprocessor bestaat niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

buick

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 sep 2001
Besturingssysteem
Windows 10/11
Ik zit met een printerprobleem;
Betreft een nieuwe netwerkprinter (OKI) die geïnstalleerd moet worden op verschillende clients. meeste clients zoeken en installeren de printer (en juiste drivers) probleemloos, op één na.

Die blijft de foutmelding geven dat de afdrukprocessor niet gevonden wordt. Het maakt niet uit of ik inlog als domain user of als local-admin en probeer de drivers vanaf de cd te installeren, hij weigert.

Alle clients draaien zelfde OS (Windows 7 pro met SP1)

De oude printer staat overigens wél geinstalleerd en werkt probleemloos.

Iemand nog een suggestie waar te zoeken? Want een herinstallatie zou echt een allerlaatste optie zijn.

Alvast bedankt weer :)

buick: opnieuw beginnen, zou ik doen:
a. Zoveel mogelijk printers verwijderen in control printers
b. Zoveel mogelijk printerdrivers verwijderen in printui /s
c. Printerdrivers weer toevoegen ('los') in printui /s
Start met de Oki, want daar gaat het je om, nu.
d. Printers weer toevoegen, evt. (bijv.) als Generic -> Text only
en daarna in de Eigenschappen van printer, tabblad Geavanceerd, de printerdriver omzetten naar de bijbehorende printerdriver die je in c. hebt toegevoegd. Op OK (danwel Toepassen drukken), zodat de (apparaat- etc.) instellingen van de printer(driver) gehangen worden aan de nieuw toegevoegde printer.

Mocht je bij a. in de problemen komen (er staan bijv. nog printopdrachten voor de printer) die printopdrachten eerst verwijderen. Lukt dat niet, dan de service "Print spooler" stoppen, gaan naar de map C:\Windows\system32\spool , dubbelklikken op de Printers submap, aangeven dat je rechten wilt laten toekennen, de inhoud van de Printers map verwijderen, "Print spooler" service weer starten, printers weggooien etc.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reactie weer Tijs :thumb:
Ik heb alles gedaan en kon via printui /s wel alles verwijderen en opnieuw installeren, maar bij apparaten en printers bleef alleen de oude (HP) zichtbaar en toevoegen liep weer uit op een afdrukprocessorprobleem.
Ik vermoed dat de user iets met de pc gedaan heeft waardoor er iets gecrasht is. Het betreffen allemaal identieke clients die ook allemaal in dezelfde OU zitten en dezelfde rechten hebben.

Uiteindelijk nu de printer rechtstreeks via IP adres kunnen toevoegen zodat hij voorlopig de basisfuncties kan gebruiken en dan van de week maar eens kijken wat er aan de hand is. En misschien toch maar even een factoryrestore doen, want dit blijkt dezelfde client te zijn die vorige maand ook al spontaan problemen had met de printerspooler.
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/859535-Printerspooler-blijft-stoppen.

Je kunt, net zoals in die andere discussiedraad als tip aangedragen, ook de niet-standaard Print monitors verwijderen en kijken of dat wat oplevert.

Anders idd eens een verse install/fabrieksversie herstellen.

Tijs.

Ik ga er van de week even mee aan de slag en zal dan het topic nog even updaten voor de liefhebber.
Nogmaals bedankt Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan