Afdruktaken in de wachtrij

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben volledig akkoord met jou dat het opnieuw downloaden en installeren van de printer software de enige juiste oplossing is. Alhoewel ik eerst nog eens wil proberen om de HP DESKJET 2050 J510 series Class Driver te verwijderen, en te zien wat dit verandert aan de huidige printer problemen. Ik denk niet dat het veel zal helpen, want ik heb ondertussen gekeken naar mijn andere laptop in Apparaatbeheer waar dezelfde printer is op geïnstalleerd. Op de andere laptop staat de printer HP Deskjet 2050 J510 series aangeduid in Apparaatbeheer. Dit is niet zo in het Apparaatbeheer op mijn huidige laptop met de printer problemen. Zie de afbeeldingen in de bijlagen.
Wat ik wel eigenaardig vind op de andere laptop dat bij dezelfde printer in configuratiescherm-Hardware en geluiden - Apparaten en Printers wanneer ik op de afbeelding wijs met de cursor er verschijnt: status: Installatie van apparaat-app is niet voltooid. Ga naar Windows Store voor informatie. Dat begrijp ik niet goed.
grtz,
gilberto :confused:
 

Bijlagen

  • printer 48 geen printer in Apparaatbeheer.jpg
    printer 48 geen printer in Apparaatbeheer.jpg
    216 KB · Weergaven: 42
  • printer 47 Verwijderen van HP DESKJET 2050 J510 series Class Driver.jpg
    printer 47 Verwijderen van HP DESKJET 2050 J510 series Class Driver.jpg
    165,4 KB · Weergaven: 40
  • PRINTER 47 SOFTWARE VERWIJDEREN VAN PRINTER IN PROGRAMMA'S.jpg
    PRINTER 47 SOFTWARE VERWIJDEREN VAN PRINTER IN PROGRAMMA'S.jpg
    276,4 KB · Weergaven: 40
  • PRINTER 46 APPARAAT VERWIJDEREN.jpg
    PRINTER 46 APPARAAT VERWIJDEREN.jpg
    249,4 KB · Weergaven: 44
  • PRINTER 46 NAAMS VERANDERING HIER DE CLASS DRIVER.jpg
    PRINTER 46 NAAMS VERANDERING HIER DE CLASS DRIVER.jpg
    228,3 KB · Weergaven: 40
  • PRINTER 45 met HP DESKJET 2050 J510 series Class Driver aangeduid.jpg
    PRINTER 45 met HP DESKJET 2050 J510 series Class Driver aangeduid.jpg
    259,7 KB · Weergaven: 44
  • printer 42 verkeerde naam aanduiding class  driver.jpg
    printer 42 verkeerde naam aanduiding class driver.jpg
    275,7 KB · Weergaven: 47
  • printer 40 niet ingeschakeld.jpg
    printer 40 niet ingeschakeld.jpg
    280,1 KB · Weergaven: 39
  • PRINTER STUURPROGRAMMA hpvpl09.inf HP Deskjet 2050 J510 series.jpg
    PRINTER STUURPROGRAMMA hpvpl09.inf HP Deskjet 2050 J510 series.jpg
    315,1 KB · Weergaven: 34
  • printer class driver Afdrukwacht of printer j510 series printers.jpg
    printer class driver Afdrukwacht of printer j510 series printers.jpg
    285,8 KB · Weergaven: 40
Nog enkele afbeeldingen ter verduidelijking.
grtz,
gilberto :confused:
 

Bijlagen

  • printer 40 ingeschakeld.jpg
    printer 40 ingeschakeld.jpg
    192,6 KB · Weergaven: 46
  • printer 41 Afwachtrij verwijderen = aan de printer verwijderen.jpg
    printer 41 Afwachtrij verwijderen = aan de printer verwijderen.jpg
    139,7 KB · Weergaven: 43
  • PRINTER 41 HEEL EIGENAARDIG.jpg
    PRINTER 41 HEEL EIGENAARDIG.jpg
    154,9 KB · Weergaven: 45
  • printer 44.jpg
    printer 44.jpg
    99,4 KB · Weergaven: 41
  • PRINTER MET JUISTE TITEL HP DESKJET 2050 J510 series.jpg
    PRINTER MET JUISTE TITEL HP DESKJET 2050 J510 series.jpg
    187,8 KB · Weergaven: 28
  • printer printer wel aangeduid in Apparaatbeheer.jpg
    printer printer wel aangeduid in Apparaatbeheer.jpg
    187,7 KB · Weergaven: 46
Thanks.
De printer is opnieuw geïnstalleerd op 3 januari 2020 en zou dus opnieuw goed moeten afprinten.
Eerste keer afgedrukt zonder problemen.
Ik ga nu voor de tweede keer afdrukken en kijken of dit gaat zonder dat er afdruktaken blijven staan in de Afdrukwachtrij.
Er staan geen afdruktaken in de afdrukwachtrij na de tweede keer afdrukken.
Ik ga nu voor de derde maal afdrukken en kijken of er geen afdruktaken in de wachtrij staan.
Oké !!! Na driemaal geen afdruktaken in de afwachtrij te bespeuren !!!
De printer werkt dus weer normaal dank zij de hulp van jou op het forum.
Zie in bijlagen nog een drie tal afbeeldingen wat er is veranderd na de nieuwe installatie van de printer.
Aan Severd. Ik heb ook eens gekeken in de services.msc . Maar ja het was niet meer nodig om de printspooler te stoppen. Ik had reeds de nieuwe software van HP gedownload en geïnstalleerd.
Eind goed, al goed zeggen ze bij ons in Vlaanderen.
grtz,
gilberto :thumb:
 

Bijlagen

  • printer 52 nu niet aangevinkt.jpg
    printer 52 nu niet aangevinkt.jpg
    153,9 KB · Weergaven: 43
  • printer 51 nu aangevinkt.jpg
    printer 51 nu aangevinkt.jpg
    213,8 KB · Weergaven: 31
  • PRINTER 50 NU WEL AANGEVINKT.jpg
    PRINTER 50 NU WEL AANGEVINKT.jpg
    232,9 KB · Weergaven: 44
Vlaanderen en Holland liggen niet zo ver uit elkaar. Vandaar dat het hier ook 'eind goed, al goed' gebruikt wordt.
Opnieuw installeren is altijd goed. Een printer behoort goed te werken. ... een bolleke is nu wel op z'n plaats. Groet, Severd
 
Fijn dat het uiteindelijk toch is opgelost :thumb:
Mijn advies is wel dat je in het vervolg de complete software gebruikt als het om HP hardware gaat, niet een losse driver e.d. want dat levert nog wel eens problemen op.
Dat is tenminste mijn ervaring en de jouwe nu ook.
Wellicht gebruikte je een andere driver-versie...wie zal het zeggen.
In elk geval werkt het weer dus plezier ermee en een fijn 2020 gewenst :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan