• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Afgelegde weg berekenen (met tijd)

Status
Niet open voor verdere reacties.

lonnebol88

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2012
Berichten
4
Hallo,

Ik heb een probleempje. Ik heb al gezocht op het forum, maar kon nergens een passend antwoord vinden.
Ik heb een kolom met datum en tijd, windsnelheid, de bedrijfsuren. Nu wil ik berekenen wat de totaal afgelegde afstand is per tijdstip. Dit lukt. Nu moet alleen de afstand weer op 0 gaan, wanneer de bedrijfsuren op een bepaalde waarde staan, namelijk 1100. Ik heb het zo geprobeerd =ALS(C4=1100;0;ABS((B4+B3)/2*(A4-A3)*24)+D3), maar dat werkt dus niet. Hij blijft vrolijk doortellen na 1100 uur. Ik heb gekeken of ik iets aan de opmaak of zo moet wijzigen, 1100 delen door 24, maar dat werkt niet.

Wat doe ik fout?

Ik heb een bestandje bijgevoegd met een deel van de waarden. 1100 staat in dit geval niet ertussen, maar iedere waarde waarmee de functie werkt is uiteraard goed.

Alvast bedankt voor de reacties.

Groeten.
 

Bijlagen

  • Afgelegde_weg.xlsx
    14,8 KB · Weergaven: 24
Als de waarde 1400 is, wil je dan 0, of de nieuwe waarde gebaseerd op "300"
 
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met je vraag Wampier.

De afgelegde weg moet op 0 springen wanneer de bedrijfsuren een bepaalde waarde heeft bereikt. Welke waarde maakt me op dit moment niet uit. Ik hoop dat dit het verduidelijkt?
 
De vraag is eigenlijk zoals je zegt:

moet het na 1100 altijd op 0 blijven staan? of wil je dat kolom D na 1100 weer opnieuw begint. Je geeft namelijk in je tekst zelf aan dat je wil resetten. Opnieuw beginnen na 1100 is een heel andere aanpak altijd "0" na 1100.

Ik heb zelf even gekeken, maar de waarde van kolom "C" bereikt nu nooit een waarde van 1100. welke waarde in uren wil je stoppen?
 
Na 1100 weer opnieuw beginnen. Een reset dus. Voor het voorbeeld kan er gereset worden op 1 uur. Dus na ieder verlopen uur moet de teller van de afgelegde weg op nul springen.
 
Toch nog een poging, zie bijlage.
Reset na 1 uur.
 

Bijlagen

  • Afgelegde_weg(1).xlsx
    18,5 KB · Weergaven: 33
Wat denk je van deze ?
 

Bijlagen

  • Afgelegde_weg_test.xlsx
    13 KB · Weergaven: 26
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan