Afgesloten door NT Authority system??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Terrarabo

Inventaris
Lid geworden
5 okt 2001
Berichten
25.325
Hallo,
De volgende vraag. Mij vader heeft een splinternieuwe P4 3.0 met 512 MB en Windows XP Home edition NL.
Hij verbind voorlopig nog met het internet via een analoge modem. Eerst werd hij er na een paar minuten vanaf gegooid. Hier heb via de helpdesk van Het Net niks op kunnen vinden. Na verloop van tijd gebeurde dit niet meer maar krijgen we na een tijdje de melding dat het systeem word afgesloten door het NT AUTHORITY SYSTEM omdat REMOTE PROCEDURE CALL onverwachts gestopt is!!
Na verloop van 40 seconden word het systeem inderdaad afgesloten. Ik kan er nisk tegen doen. Dit gebeurt alleen als we op het internet zitten en tijdens het spelen van spellen en dergelijke. Wie weet wat er aan de hand is?

Raymond
 
Dit is het Blaster Virus,

Kijk ff via de zoek optie naar dit onderwerp, staan allerlei oplossingen op Helpmij


Remy
 
Lijkt mij een virus...

wanneer deze melding weer terug komt ga dan naar: start=>uitvoeren=>shutdown -a =>OK.

Nu sluit je computer niet meer af.

Kijk ook even bij de virusthreads op het forum, ik denk dat je daar je antwoord vindt.


MVG.


Armand
 
Blaster virus?? Dat ding is net een uur oud en voor het eerst op het internet!!!! Heeft nog geen mail of wat dan ook binnen gehaald......
 
Dat maakt niet uit. Ik heb het wel is na 10 min gehad op een net geformateerde pc. Dat wat jij hebt is zeker het blaster Virus
 
En die sluit alleen af als je op het internet bent en niet tijdens en spel of andere werkzaamheden?
 
Het blaster virus komt niet binnen via mail, maar via een fout in windows!! Je PC word aangevallen daar andere besmette PC's (jouw PC doet nu dus hetzelde bij iemand anders)

Als je die melding krijgt toets je snel in start/uitvoeren
Shutdown -a

Daarna ga je naar windows update en installeer je alle updates. 1 ervan is een blaster removal tool en 1 is de update die dit gat dicht waardoor Blaster naar binnen komt

ZORG ER IN WINDOWS XP ALTIJD VOOR DAT JE DE FIREWALL AANZET!! dan kan dit NIET gebeuren

groeten

Michel
 
Volgens mij wel. Maar dit weet ik niet zeker. Het word geloof ik veroorzaakt in een lek in windows. volg gewoon de link van remy. Als dit niet helpt. Dan helpen we je natuurlijk verder
 
dacht 't wel,..

Trouwens hier was 't ook meteen raak toen er met een modem werd geinternet.

(met kabel (achter router) trouwens nog geen probleem gehad)
 
Ik had net geformatteerd, ga voor het eerst online (om een firewall te download nota bene!) en binnen 5 minuten was het raak!

Zie nog wat aanvullende informatie:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
By the way.... Met SP1 moet je de patch toch al hebben daartegen?
 
TIP!
Zet de XP Firewall aan voordat je online gaat, gratis en voorniets....:D

heb je ook geen last van Blaster

groeten

Michel
 
en heb je de rpc-patch ook geinstalleerd?

(want alleen 't symantec tooltje is niet genoeg)
 
Ik heb de patch van Microsoft nu op een diskette staan...ga ik er morgen opzetten.
 
ik zou t maar meteen doen.. anders ben je zo weer besmet...
 
Geplaatst door michel_25_32
TIP!
Zet de XP Firewall aan voordat je online gaat, gratis en voorniets....:D

heb je ook geen last van Blaster

groeten

Michel

Stond al in mijn link :p, maar tis goed bedoelt ;).

----------

Raymond:

Korte samenvatting:
1) firewall
2) tooltje
3) patch

Uitgebreid (wat je moet doen :)):

Als je al WEL besmet bent:

In Windows XP, schakel "systeemherstel" uit!
Start de computer op in veilige modus (engelse uitleg: http://service1.symantec.com/SUPPORT/tsgeninfo.nsf/docid/2001052409420406 )
Draai deze tool: http://securityresponse.symantec.com/avcenter/FixBlast.exe.
Start de computer opnieuw op.
Installeer een firewall (Windows XP heeft een standaard firewall).
Installeer een goede virusscanner en scan de hele computer.
Download de Patch (= reparatiesoftware): http://download.microsoft.com/downl...8-511e356c4ad4/WindowsXP-KB823980-x86-NLD.exe (XP)

De XP firewall zet je als volgt aan:

Start
Instellingen
Configuratiescherm
Netwerkverbindingen
RECHTSklikken op de huidige verbinding
Eigenschappen
Tabblad geavanceerd
Bovenaan een vinkje zetten en op OK klikken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan