Afhankelijk printen

Status
Niet open voor verdere reacties.

terbeest

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hallo Helpmijers,

Ik heb even het volgende probleem. Ik wil het volgende bereiken, maar dat lukt nog niet helemaal:

Ik ben een systeem aan het maken om etiketten te kunnen printen met informatie erop met bepaalde routenummers. Nu wil ik het zo maken dat de routenummers op een formulier komen (dus afhankelijk van de routenummers in de tabel) met een afvinkboxje ervoor. Als die dan aangevinkt is dan moeten alle etiketten met dat nummer opgenomen worden in het rapport, en diegene die niet aangevinkt is niet.

Kan iemand mij daarmee helpen?

In je tabel maak je een veld bij. vb 'printroutenr' geef dit het gegevenstype 'ja/nee'.

Maak nu een query voor uw etiketten. In de query, bij het vak 'Printroutenr', bij criteria vul daar 'Ja' in.

voor uw etiketten gebruik de deze query als gegevensbron. Alles dat aangevink staat wordt nu geprint. De rest niet.

sus6

Geweldig, dat ik daar ff niet op kon komen... Werkt super! Maar even een andere vraag die hiermee verband houdt: Kan ik een rapport printen en hem met een nieuwe bladzijde laten beginnen op het moment dat het routenummer veranderd?

Maw: kan een rapport afhankelijk van de data een andere bladzijde pakken?

Groeten,

Ik weet nu op dit ogenblik niet met welke printer en met welke labels je werkt.

Het is natuurlijk mogelijk met een parameterquery.
In je formulier ga je dan een buttom bijzetten die verwijst naar uw parameterquery (dit is een filter). Die gaat dan naar een routenr vragen. Zodoende worden dan aleen deze nrs. en de aangevinkte geprint.

Maar, als dit kleine labels zijn en je moet er maar een paar per pagina uitprinten, zou ik het niet doen.

Je kan dan de routenrs. sorteren in de query. Zodoende spaar je wel veel labels.

Dat snap ik wel, maar het gaat hier om 21 etiketten per a4tje en ongeveer 500 etiketten per routenummer. Vandaar dat ik die wil scheiden, kan ik niet met een macro (VB) ofzo dit regelen?

Het is namelijk erg vervelend als je per pagina 2 soorten etiketten hebt (met 2 nummers) omdat die ladingen waar ze op geplakt moeten worden wel eens ver uit elkaar liggen en men dan moet wachtten op de ander voordat die klaar is met zijn gedeelte van de etiketten...

Wie weet raad?

Zoals ik in vorig bericht al gezegd hen. Met uw parameterquery.

Juist, maar dan vraagt het programma naar een routenummer en dat moet niet... Met 27 routes is het heel vervelend als die allemaal moeten worden ingetikt...

Of snap ik het nu niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan