• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

afhankelijk vaan voorwaarde optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

vrouw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2010
Hoi.

Ik wil graag dat op het tabblad totaal het totaal komt van de aantallen op meerdere tabbladen afhankelijk van de code.
Ik ben aan het prutsen geweest met de macro "allesheets" maar oom met index.

Ik kom er niet uit:evil:

Bijlagen

Damm. weer niet goed gegaan....
Ben nu niet meer thuis waar het bestand staat, dus zal vanavond pas weer worden voordat ik hem opnieuw kan uploaden.

Maar dit is de code:
Function vertzoekenallesheets_snb(Look_Value As Variant, Tble_Array As Range, Col_num As Integer, Optional Range_look As Boolean)
vertzoekenallesheets_snb = False
For Each sh In ThisWorkbook.Sheets
If Not IsError(Application.VLookup(Look_Value, sh.Range(Tble_Array.Address), Col_num, Range_look)) Then
vertzoekenallesheets_snb = True
Exit For
End If
Next
End Function

Of misschien wel heel simpel dit als de echte layout net zo is als het voorbeeldbestandje:
Code:
=SUM(Sheet2:Sheet3!B2)

Of misschien wel heel simpel dit als de echte layout net zo is als het voorbeeldbestandje:
Code:
=SUM(Sheet2:Sheet3!B2)

Nee de layout is/word anders, maar bedankt voor het meedenken.

Laatst bewerkt:
Met de oplossing van sylvester-ponte kom ik een heel eind, echter.....
als op een tabblad 2x dezelfde code word gebruikt dan word die niet mee opgeteld.

Is dat te ondervangen dat die wel word meegeteld of anders een waarschuwing dat 2x dezelfde code word gebruikt?

Blad totaal in kolom D zou het totaal moeten komen te staan van de bladen afdeling 1 en afdeling 2
op blad afdeling 1 stat in dit voorbeeld de code bs001 dubbel.

Bijlagen

let op in het code blad van "Totaal" heb ik deze code gezet om herberekening af te dwingen:
Code:
Private Sub Worksheet_Activate()
Application.CalculateFull
End Sub
verder is de function aangepast.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan