• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

afhankelijk van keuzeveld een cel gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

manueld

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2012
Berichten
216
ik wil een keuzeveld hebben waar ik een maand kan kiezen. dit lukt mij wel. vervolgens wil ik een formulie gebruiken bijvoorbeeld =Blad1!C4 waarbij de kolom "C" overeen moet komen met de juiste colom dus C staat voor januari maar D staat voor februari

dus als ik januari selecteer moet ik de formule =Blad1!C4 hebben maar als ik februari selecteer moet hij de formule aanpassen naar =Blad1!D4

wie weet raad

excel 2010
 
Dat kan wel met een tabelletje en verticaal zoeken. Maar beter plaats je even een voorbeeld documentje.
 
ik heb inmiddels het volgende er op gevonden =(C1="Januari")*Blad1!C4+(C1="Februari")*Blad1!D4+(C1="Maart")*Blad1!E4+(C1="April")*Blad1!F4+(C1="Mei")*Blad1!G4+(C1="Juni")*Blad1!H4+(C1="Juli")*Blad1!I4+(C1="Augustus")*Blad1!J4+(C1="September")*Blad1!K4+(C1="Oktober")*Blad1!L4+(C1="November")*Blad1!M4+(C1="December")*Blad1!N4 waarbij c1 de cel is met keuzelijst en blad 1 de bron is waarbij rij 4 de gegevens over de maanden bevat
 
Andere mogelijkheid:
Code:
=ALS.FOUT(VERSCHUIVING(Blad1!B4;0;MAAND(DATUMWAARDE("1 "&C1&" 1")));"")
Als de maandnamen ook voorkomen als kolomkoppen in bijvoorbeeld rij 3 dan zou de volgende formule gebruikt kunnen worden:
Code:
=ALS.FOUT(INDEX(Blad1!C4:N4;0;VERGELIJKEN(C1;Blad1!C3:N3;0));"")
 
bedankt voor de oplossing. ik heb inmiddels mijn manier volledig doorgevoerd welke goed werkt. hij verdient niet de schoonheidsprijs maar werkt wel. ik denk dat die van u netter is. ik zal hem een volgende keer zeker gebruiken

voor nu is het opgelost
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan