Afhankelijke keuzelijst werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tonete

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2010
Hallo Allemaal,

Ik heb in een Access 2007 formulier twee keuzelijsten, waarbij de opties die worden getoond in de tweede keuzelijst afhankelijk zijn van de geselecteerde optie in de eerste keuzelijst.

De eerste keuzelijst werkt prima, maar bij de tweede krijg ik een foutmelding. Het euvel zit hem waarschijnlijk in de rijbron maar ik krijg het niet gevonden. :confused:

Ik heb de versimpelde database bijgevoegd in 2003 format, kan iemand me uit de nood helpen?

Alvast bedankt,
Tonete

Database:
Bekijk bijlage AfhankelijkeKeuzelijstWerktNiet.zip

Er zit iets vreemds in je testdb waardoor het niet werkend te maken is. Ik heb dus een nieuw formuliertje aangemaakt, dat wel werkt.

Bijlagen

Dank je Michel, nu werkt het inderdaad prima in de testdb.

Echter, deze twee keuzelijsten zijn onderdeel van een veel groter formulier waar dus inderdaad blijkbaar 'iets vreemds' in zit zoals je terecht zegt. Dus als ik de keuzelijsten overzet naar dit formulier in de database blijf ik de foutmelding krijgen.

Weet je wat het is, dat 'iets vreemds' zodat ik het eruit kan halen?

Zie bijgevoegd de foutmelding (maar die had je waarschijnlijk al gezien):
Foutmelding.jpg

Thanks,
Tonete

Die kreeg ik inderdaad ook. En nee, geen idee waar die vandaan komt; zoveel spannends gebeurt er niet op het formulier. Overigens kun je zo'n formulier maar het beste overnieuw maken, en de corrupte zo snel mogelijk deleten, want vroeg of laat knalt je db er een keer over.

Knalt je DB over zo'n formulier? :shocked:
Da's niet de bedoeling, dan ga ik hem inderdaad meteen deleten en overnieuw maken. Nogmaal bedankt voor de hulp bij de keuzelijsten :thumb:
Groeten,
Tonete

Het knallen komt waarschijnlijk door het heen-en-weer fietsen tussen 2003 en 2007. En dan met name het bergaf fietsen waarschijnlijk.... Maar bij Microsof weet je het nooit ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan