Afhankelijke keuzelijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Toegang

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2003
Naast de hoofdtabel heb ik twee bron-tabellen. De eerste bevat verschillende hoofdgroepen, de tweede, subgroepen en een veld met een verwijzing naar de hoofdgroep. In de hoofdtabel zijn o.a. de velden hoofdgroep en subgroep. Hoe maak ik een afhankelijke keuzelijst die er voor zorgt dat ik bij de invoer van de subgroep alleen die subgroepen krijg te zien die deel uitmaken van de reeds een veld eerder ingevulde hoofdgroep?

Iets meer details: Ik heb o.a. de tabellen T01 – OPGRAVING (ID_Opg , ID_Cat, ID_Type, …), T02 - CATEGORIE (ID_Cat, Categorie) en T03 – TYPE (ID_Type, Type, ID_Cat). Ik wil een formulier maken waar ik bij de opgegraven objecten in T01 wil opslaan. Bij het invullen van de Categorie komt een lijst met alle categorieën waartoe een opgegraven objecten kan horen. Vervolgens wil ik bij het invoeren van het Type alleen dat deel van tabel T03 te zien krijgen waarvoor geldt dat de types behoren tot de daarvoor ingevulde categorie (ander voorbeeld: alleen de gemeentes van b.v. Drenthe te zien krijgen en niet alle gemeenten van Nederland).

Ik wacht met spanning op de reacties

Laatst bewerkt:
Dat doe je met behulp van een query met een WHERE-clausule.
Als je iets meer details kunt geven (tabel namen, veld namen etc.) en als je aan kunt geven wat je er nu precies mee wilt doen (formulieren, rapporten) dan kun je meer specifieke hulp krijgen.

Iets meer details: Ik heb o.a. de tabellen T01 – OPGRAVING (ID_Opg , ID_Cat, ID_Type, …), T02 - CATEGORIE (ID_Cat, Categorie) en T03 – TYPE (ID_Type, Type, ID_Cat). Ik wil een formulier maken waar ik bij de opgegraven objecten in T01 wil opslaan. Bij het invullen van de Categorie komt een lijst met alle categorieën waartoe een opgegraven objecten kan horen. Vervolgens wil ik bij het invoeren van het Type alleen dat deel van tabel T03 te zien krijgen waarvoor geldt dat de types behoren tot de daarvoor ingevulde categorie (ander voorbeeld: alleen de gemeentes van b.v. Drenthe te zien krijgen en niet alle gemeenten van Nederland). Ik wacht met spanning op de reacties

Ik weet het nog steeds niet, misschien had ik het op een andere manier moeten formuleren.

WIE HELPT DEZE BEGINNER????

Ik heb inmiddels de oplossing gevonden. Eerst heb ik een query gemaakt (zonder where clausule) om de verschillende tabellen bij elkaar te brengen. Op basis van deze query heb ik het formilier samengesteld en heb daar, achter de SELECT calusule, de volgende WHERE calusule toegevoegd:

WHERE [Forms]![F01 - FORMULIER]![ID_C]=[T03 – TYPE].[ID_C]

Daarnaast moet er het formulier voor elk record ook bijgewerkt worden. Hiervoor heb de functie fReq() toegevoegd in de regel bij Focus

Function fReq()
CodeContextObject.ActiveControl.Requery
End Function

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan