afhankelijke Keuzelijsten & tabellen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het formulier bevat meer gegevens :shocked:

En ik ben nu met het toevoegen van nog meer gegevens :(

Maar welke formule heb je gebruikt? Heb je gewoon gekopieerd en geplakt?

Hoe ziet de formule eruit dan?

In de opmaak zie ik alleen dat je meerdere kolommen kan kiezen, maar ik wil gewoon een kolom waarin de tekst (classificaties) staat. En nu krijg ik ID erbij en deze is ook zichtbaar.
Hoe zet ik dat uit?

Okee de meerdere kolommen heb ik kunnen uitzetten ;)
Het kwartje gaat vallen

Nu nog de keuzelijst II.......

GELUKT, het lag aan de de naamgeving van mijn formulier en veldnaam (kolom). Ik heb nu rechte haken gebruikt

SELECT [CMR classificatie hoofd en sub].Id, [Classificaties],1 AS Cassificatie, [CMR classificatie hoofd en sub].ParentID FROM [CMR classificatie hoofd en sub] WHERE ((([CMR classificatie hoofd en sub].ParentID)=Forms![ZK soort IT fout ANALYSE]![CMR hoofdfout I ACT])) ORDER BY [Classificaties],1;

Ik zie dat jij ook geen L op je toetsenbord hebt :D
SELECT [CMR classificatie hoofd en sub].Id, [Classificaties],1 AS Cassificatie, [CMR classificatie hoofd en sub].ParentID FROM [CMR classificatie hoofd en sub] WHERE ((([CMR classificatie hoofd en sub].ParentID)=Forms![ZK soort IT fout ANALYSE]![CMR hoofdfout I ACT])) ORDER BY [Classificaties],1;

Hahaha ik had de L toegevoegd maar ik zag geen verschil.
Ik begrijp eigenlijk niet of er wel een L of geen L toegevoegd moet worden?

Nog een vraagje :rolleyes:

Ik merk dat keuzelijst II niet meteen aanpast als ik een eerdere keuze uit de vorige keuzelijst I wijzigt.
Als het veld leeg is en je maakt een keuze dan doet alles het wel maar als ik een gekozen optie wijzigt dan past keuzelijst II zich niet automatisch aan.

Ik heb in 'eigenschappen' bij gebeurtenis bij klikken het volgende toegevoegd:

Private Sub CMR_hoofdfout_I_ACT_Enter()

Me.CMR_subfout_I_ACT.Requery

End Sub

Maar het werkt niet perfect.......

Met bovenstaande formule werkt het pas als ik twee keer achter elkaar een keuze maakt, dan pas wordt keuzelijst II aangepast..... :shocked:

Hoe kan dit.......

De L maakt inderdaad geen wezenlijk verschil als je de optie <Kolomkoppen> op Nee hebt staan. Anders zie je de kop wel.
De tweede keuzelijst moet/kan (mag; is niet verplicht. Bij mij doet-ie het verder prima) worden leeggemaakt bij het kiezen van de eerste keuzlijst. En wel zo:
Code:
Private Sub cboClassificatie_Enter()
    Me.cboError = ""
End Sub
Dus geen Requery.

:thumb: Ik ben erg blij dat het gelukt is. DANK is groot!

Ik heb overigens de volgende formule gebruikt BIJ WIJZIGEN:

Private Sub CMR_hoofdfout_I_ACT_Change()
Me.CMR_subfout_I_ACT.Requery
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan