Hallo,
Ik heb een db gemaakt waarbij de gegevens via een invulscherm in een tabel worden gebracht.
Nu heb ik een doorlopen formulier gemaakt waar ik de verschillende records wil filteren gebruik makend van 2 keuzelijsten met invoervakken waarbij de tweede afhankelijk is van de eerste. Ik heb alles gedaan zoals het staat in de handleiding Hoofdstuk 8 maar het wil maar niet werken.
De records worden perfect gefilterd met elke keuzelijst afzonderlijk, maar wanneer ik eerst filter met de eerste keuzelijst om dan de bekomen records nogmaals te filteren met de tweede keuzelijst, lukt het niet. Het resultaat hiervan is net hetzelfde als dat ik zou filteren met de tweede keuzelijst alleen.
Het doorlopend formulier heeft als recordbron een selectiequery waarin onder andere de velden 'Persoon adres Postcode Gemeente' en 'Persoon Aard' zijn opgenomen.
De eerste keuzelijst (keuzelijst217) filtert op 'Persoon adres Postcode Gemeente'
De tweede keuzelijst (keuzelijst 219) filtert op 'Persoon Aard'.
De rijbron van de eerste keuzelijst is : SELECT DISTINCT [Query opzoeken persoon].[Persoon adres Postcode Gemeente] FROM [Query opzoeken persoon];
De rijbron van de tweede keuzelijst is : SELECT DISTINCT [Query opzoeken persoon].[Persoon Aard], [Query opzoeken persoon].[Persoon adres Postcode Gemeente] FROM [Query opzoeken persoon] WHERE ((([Query opzoeken persoon].[Persoon adres Postcode Gemeente])=[Formulieren]![Opzoeken Persoon met criteria]![Keuzelijst217]));
De code bij 'Na bijwerken' van de eerste keuzelijst is :
Private Sub Keuzelijst217_AfterUpdate()
' De record zoeken die overeenkomt met het besturingselement
Dim rs As Object
Set rs = Me.Recordset.Clone
Me.Filter = "[Persoon adres Postcode Gemeente] = '" & Me![Keuzelijst217] & "'"
Me.FilterOn = True
If Not rs.EOF Then Me.Bookmark = rs.Bookmark
End Sub
De code bij 'Na bijwerken' van de tweede keuzelijst is :
Private Sub Keuzelijst219_AfterUpdate()
Dim rs As Object
Me.Filter = "[Persoon Aard] = '" & Me![Keuzelijst219] & "'"
Me.FilterOn = True
End Sub
De code bij 'Bij kiezen' van de tweede keuzelijst is :
Private Sub Keuzelijst219_Enter()
Me.Keuzelijst219.Requery
End Sub
Wat heb ik verkeerd gedaan of wat ontbreekt er, wie kan mij helpen?
Alvast bedankt.
Ik heb een db gemaakt waarbij de gegevens via een invulscherm in een tabel worden gebracht.
Nu heb ik een doorlopen formulier gemaakt waar ik de verschillende records wil filteren gebruik makend van 2 keuzelijsten met invoervakken waarbij de tweede afhankelijk is van de eerste. Ik heb alles gedaan zoals het staat in de handleiding Hoofdstuk 8 maar het wil maar niet werken.
De records worden perfect gefilterd met elke keuzelijst afzonderlijk, maar wanneer ik eerst filter met de eerste keuzelijst om dan de bekomen records nogmaals te filteren met de tweede keuzelijst, lukt het niet. Het resultaat hiervan is net hetzelfde als dat ik zou filteren met de tweede keuzelijst alleen.
Het doorlopend formulier heeft als recordbron een selectiequery waarin onder andere de velden 'Persoon adres Postcode Gemeente' en 'Persoon Aard' zijn opgenomen.
De eerste keuzelijst (keuzelijst217) filtert op 'Persoon adres Postcode Gemeente'
De tweede keuzelijst (keuzelijst 219) filtert op 'Persoon Aard'.
De rijbron van de eerste keuzelijst is : SELECT DISTINCT [Query opzoeken persoon].[Persoon adres Postcode Gemeente] FROM [Query opzoeken persoon];
De rijbron van de tweede keuzelijst is : SELECT DISTINCT [Query opzoeken persoon].[Persoon Aard], [Query opzoeken persoon].[Persoon adres Postcode Gemeente] FROM [Query opzoeken persoon] WHERE ((([Query opzoeken persoon].[Persoon adres Postcode Gemeente])=[Formulieren]![Opzoeken Persoon met criteria]![Keuzelijst217]));
De code bij 'Na bijwerken' van de eerste keuzelijst is :
Private Sub Keuzelijst217_AfterUpdate()
Dim rs As Object
Me.Filter = "[Persoon adres Postcode Gemeente] = '" & Me![Keuzelijst217] & "'"
Me.FilterOn = True
End Sub
De code bij 'Na bijwerken' van de tweede keuzelijst is :
Private Sub Keuzelijst219_AfterUpdate()
Dim rs As Object
Me.Filter = "[Persoon Aard] = '" & Me![Keuzelijst219] & "'"
Me.FilterOn = True
End Sub
De code bij 'Bij kiezen' van de tweede keuzelijst is :
Private Sub Keuzelijst219_Enter()
Me.Keuzelijst219.Requery
End Sub
Wat heb ik verkeerd gedaan of wat ontbreekt er, wie kan mij helpen?
Alvast bedankt.