• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

afhankelijke keuzelijsten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berry1978

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2019
Goedenavond,

Is er ook een mogelijkheid om aan de hand van een keuzelijst een tabblad te kiezen om daar vervolgens de gewenste data te zoeken.

Bijgevoegd een paar afbeeldingen van een simpele versie, in werkelijkheid is het bestand veel uitgebreider maar dit is even om mijn vraag toe te lichten

Op het tabblad VOORBLAD heb ik een hele lijst met namen staan.
Vervolgens heb ik een hele rij aan tabbladen van 1 t/m 25 met allemaal dezelfde lay-out.
(In dit voorbeeld maar 3).

Op ieder tabblad vul ik van A1 t/m A5 de namen in d.m.v. een keuzelijst welke z'n data haalt vanaf het VOORBLAD.
De volgorde en het aantal van deze namen wisselt ieder tabblad.
In A8 t/m A12, A15 t/m A19 en A22 t/m A26 worden deze namen vanzelf gekopieerd.

Achter de namen vul ik getallen in welke bij elkaar worden opgeteld.
In de cellen E1 t/m E5 staan ook de namen en daarachter in de cellen F1 t/m F5 word het totaal van iedere persoon op dat tabblad ingevuld.

Nu mijn vraag,

Kan ik op het tabblad ZOEKEN in cel A2 een keuzelijst krijgen waar ik dan een keuze kan maken tussen de tabbladen 1 t/m 3. En zoja, als ik dan een keuze gemaakt heb in de cel B2 een afhankelijke keuzelijst dat alleen de namen voorkomen die op het geselecteerde tabblad zijn ingevuld in de cellen A1 t/m A5? Zodat als ik de persoon geselecteerd heb ook de getallen tevoorschijn komen in cel C2 en D2? In werkelijkheid zijn dit 4 kolommen met verschillende uitkomsten.

Ik weet wel dat ik aan de hand van de formules alles tevoorschijn kan laten komen maar eigenlijk wil ik van het tabblad ZOEKEN een printversie maken waar de persoon al zijn uren enz. kan zien om deze vervolgens te ondertekenen. Ook hoeft niet iedereen z’n formulier te zien en te ondertekenen. Dus vandaar dat ik gewoon af en toe iemand kan selecteren en zijn “data” erbij kan pakken.

Mijn kennis van VBA gaat tot kopiëren, plakken en her en der wat kleine aanpassingen.

Ik hoop iemand mij kan helpen.

Mvgr,

Berry.
0.png1.png2.png3.png

Los van de plaatjes waarom 25 tabjes met gefragmenteerde gegevens. Plaats maar even jouw document. En ja, ontdaan van gevoelige informatie.

Het is voor op een schip waarbij we gemiddeld 20 zeegaande reizen per jaar maken. Dit is om de uren van de bemanning bij te houden.
Helaas, door de beperkte internetsnelheid aan boord, lukt het me nu niet om een bestand te uploaden.
Ik kan dit denk morgen of overmorgen wel voor elkaar krijgen als we in de buurt van een haven zijn. Dus dan zal ik zeker het bestand even uploaden.
Hopend op jullie begrip.

Mvgr,

Berry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan