• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Afhankelijke keuzemenu met meerder afhankelijkheden maar 1 naam

Status
Niet open voor verdere reacties.

1965Peter

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2016
Berichten
197
Goedemorgen allen,

Ik ben op zoek naar een oplossing voor het volgende probleem:
Ik heb een aantal keuzemenu's die afhankelijk zijn van elkaar. Dit begint bij de categorie van het product. Daaruit volgt een afhankelijke keuzelijst met daarin alle producten die onder deze categorie vallen. Nu wil ik een aantal keuzelijsten toevoegen waarin de opties voor die categorieën geselecteerd kunnen worden. Echter kan ik het bereik waar de opties staan niet definiëren onder dezelfde naam. Dit moet wel, aangezien deze naam leidend is voor het soort product en de opties. Ik heb een voorbeeldbestandje nagemaakt om het probleem te simuleren. Iedereen alvast erg bedankt voor de tijd en moeite!

Met vriendelijke groet,
Peter
 

Bijlagen

  • Voorbeeld keuzemenu meerdere namen.xlsx
    14,3 KB · Weergaven: 13
Zoiets?
 

Bijlagen

  • Voorbeeld keuzemenu meerdere namen (AC).xlsx
    14,3 KB · Weergaven: 27
Ja dit is het precies! Bedankt! Kun je mij in het kort uitleggen wat de verwijzing precies betekent? (=INDIRECT(B11&"_T2")) Betekent dit dat hij kijkt naar de uitkomst van B11 en daar "_T2" aan vast plakt?
 
Helemaal goed.

Je kan van alles er aan vast plakken, als de combinatie B11+tekst maar overeenkomt met de tabelnaam zodat je INDIRECT kan verwijzen. (PS T2 stond bij mij voor Tabel 2 ;))
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan