Afhankelijke kolom

Status
Niet open voor verdere reacties.

LodewijkG

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2012
Berichten
98
Beste (hoogst waarschijnlijk OctaFish :D),

Ik heb in een subtabel voor producten een combobox gemaakt op basis van een query.

Nu heb ik in deze query een PriceId en een ProductId, de combobox slaat de productId op echter wil ik daarbuiten een textveld maken met de prijs =[cboProduct].[column](8) bijvoorbeeld, om de prijs van het product weer te geven.

Echter voor 1 producten bestaan meerdere prijzen vanwege de aard van het product. Als ik dan de afhankelijke kolom verander naar PriceId geeft hij de prijzen wel goed weer maar ik wil dat eigenlijk dat ProductId wordt opgeslagen.

Is hier een betere manier voor?

Mvgr,

Lodewijk
 
Er is maar één oplossing denk ik, zeker als je meerdere artikelen met meerdere prijzen hebt: een aparte keuzelijst maken voor de prijzen. Overigens vind ik het dan weer knap dat je tóch een prijs uit je keuzelijst cboProduct weet te halen! Hoe moet die keuzelijst weten welke prijs dat moet zijn als er meerdere prijzen zijn? =[cboProduct].[column](8) werkt alleen als je in de rijbron maar één prijs hebt.
 
Beste,

Ik heb het probleem geloof ik opgelost door ipv te filteren vanuit cboPurPrice, de data te zenden middels vba vanuit cboProduct door Me.cboPurPrice.Value = Me.cboProduct.Column(6).

De oplossing werkt, maar is er nog een optie om bovenstaande wel voor elkaar te krijgen?

Gr Lodewijk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan