Afhankelijke kolommen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roy88

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2015
Hallo,

ik heb een pop down maakt waarbij ik meerdere afhankelijk kolommen wil koppelen. denk hierbij aan kolom 1 order nr. 2 naam en 3 waarde (en evt. in de toekomst meer). nou krijg ik de naam weergegeven in een tekst vak, maar hoe krijg ik de waarde in een ander tekst vak?
ik kan maar 1 afhankelijke kolom selecteren.

mvg
Roy

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt, tenzij het dit is: je hebt een keuzelijst gemaakt met een aantal kolommen, en je wilt de overige kolommen terugzien op je formulier. Dat is simpel: gebruik de eigenschap Column(#) als besturingselementbron van die tekstvakken. Dus als je keuzelijst cboKlant heet, dan zet je in het tekstvak de formule =cboKlant.Column(2) bij Besturingselementbron zodat je in het tekstvak de derde kolom ziet. (Nummeren doet-ie vanaf 0).

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt, tenzij het dit is: je hebt een keuzelijst gemaakt met een aantal kolommen, en je wilt de overige kolommen terugzien op je formulier. Dat is simpel: gebruik de eigenschap Column(#) als besturingselementbron van die tekstvakken. Dus als je keuzelijst cboKlant heet, dan zet je in het tekstvak de formule =cboKlant.Column(2) bij Besturingselementbron zodat je in het tekstvak de derde kolom ziet. (Nummeren doet-ie vanaf 0).

Dit was inderdaad wat ik bedoel. helaas werkt deze manier ook niet, hoewel er nu geen #fout meer staat maar een blanco tekst vak :P . heeft dit misschien te maken met de versie?
Ik werk momenteel met access 2007/2013.
ook geeft hij een autocorrectie weer, daarin staat niet column maar columncount, columnheads, columnend enz. enz.

Laatst bewerkt:
Keuzelijsten werken al vanaf versie 1 hetzelfde, dus daar zit het probleem niet. Weet je wel zeker dat je een keuzelijst met invoervak gebruikt? En dat je genoeg kolommen hebt in die keuzelijst? Overigens snap ik ook niet waarom je mijn berichtje in zijn geheel gekopieerd hebt; ik haal 'm echt niet weg :).

het werkt nu, ik had inderdaad nog niet de kolommen geselecteerd. achteraf blijkt ook dat de code die ik invulde niet geheel klopte. (iets met automatisch plaatsen van haakjes waar dat niet nodig was)
reden van kopiëren, nieuw hier :P soort van quote

Da's waar, dat had ik nog niet gezien. Meestal heb ik dat wel in de gaten. Bij deze: welkom bij HelpMij :). Overigens is quooten iets wat je zelden hoeft te doen. Maar elke beginner schijnt dat contractueel minstens één keer te moeten doen ;). Antwoorden doe je door in het tekstvak <Snel reageren> te typen. Maar dat had je zo te zien al gevonden :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan