Afhankelijke Selectiequery

Status
Niet open voor verdere reacties.

Twanno5483

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2009
Berichten
74
Hoi allemaal.

Ik ben een databasetje aan het maken, en ik wil vanuit een formulier (frm_Klantgegevens) een andere formulier openen (frm_PcHardware) via een keuzelijst met invoervak en daarna op een knop met een VBA script (die trouwens perfect werkt).
Voor de keuzelijst heb ik een Query gemaakt (qry_PcSelect) met de volgende code:
Code:
SELECT tbl_PcHardware.PC_Naam, tbl_PcHardware.PC_Bouwdatum
FROM tbl_PcHardware
WHERE (((tbl_PcHardware.PC_Klant)=[Forms]![frm_Klantgegevens].[KL_ID]))
ORDER BY tbl_PcHardware.PC_Naam, tbl_PcHardware.PC_Bouwdatum;

De waarden die ik in de keuzelijst wil laten verschijnen, moet afhankelijk zijn van de klant die ik met het formulier heb geselecteerd. Dit werkt ook, maar nu de clou.
Zodra ik in het keuzelijst een pc heb geselecteerd (geeft de juiste waarden), en verander van klantrecord, blijft de waarde in de keuzelijst staan, dus niet meer een lijst met pc's van de betreffende klant. Wat mis ik.
 
Je zou de keuzelijst kunnen verversen bij de gebeurtenis Aanwijzen van het formulier:

Me.cboHardware.Requery zou het moeten doen.

Michel
 
Laatst bewerkt:
Het verversen van de keuzelijst werkt. Maar reageert de knop om het formulier te openen niet meer. ik neem aan dat je met cbohardware de naam van de keuzelijst bedoeld.

Ik heb als code voor de knop het volgende gedaan
Code:
Private Sub Open_PCgegevens_Click()

   Dim stDocName As String
    Dim stLinkCriteria As String

    stDocName = "frm_PcHardware"
    stLinkCriteria = "[Pc_Naam]=" & "'" & Me![pcSelect] & "'"
    DoCmd.OpenForm stDocName, , , stLinkCriteria
    

Exit_PCgegevens_Click:
    Exit Sub

thx
 
Dat was inderdaad (bij gebrek aan de naam van de keuzelijst) wel het idee...

Niks mis overigens met de knop, dat moet goed werken. Wat je zou kunnen doen is bij de gebeurtenis BijAanwijzen i.p.v. Requery als actie de keuzelijst leegmaken met Keuzelijsty.Value=""
Dan heb je in ieder geval een lege lijst bij een nieuw record.
Om de lijst te vullen met gegevens, zet je dan de actie Requery op de gebeurtenis (Voor bijwerken>. Dan wordt de lijst opgebouwd als je hem aanklikt.

Michel
 
Het probleem is inmiddels opgelost. Het probleem was dat de gebeurtenis bij klikken van de knop even weg was. Misschien per ongeluk weggehaald. Nu dat de programmacode weer aan het klikken van de knop gerelateerd is, werkt deze selectie perfect. Bedankt voor je hulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan