afkijken

Status
Niet open voor verdere reacties.

tessab

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Berichten
37
Nou, eindelijk is het me dan na heel veel gepuzzel gelukt om een netwerk te krijgen tussen onze XP-comp en de win 98 comp van onze kinderen.
Alles werkte goed maar toch kon ie de andere computer niet vinden en na wat aan de instellingen te hebben veranderd kan ik nu de c-schijf nalopen bij de andere computer enz enz......
Nu heb ik gehoord dat het ook heel eenvoudig moet zijn om mee te kunnen kijken op hun scherm en zo te kunnen zien wat ze aan het doen zijn, alleen weet ik dus niet hoe ik dat moet doen.
Omdat ik bij het help-mij forum al zo vaak precies de juiste antwoorden heb gekregen probeer ik het dus nog maar een keertje hier :D
Ook het lan-gamen wil nog niet lukken.
Ik ben reuze benieuwd wie er raad weet.
Tessa
 
Ik heb het zelf ook eens aangelegd tussen een xp en een 98 pc. eerst wizard netwerk instellen op de xp pc en dan zo'n diskette aanmaken. met deze disketten het netwerk instellen op de 98 pc. Op bijde pc's mappen delen. Als je nu naar mijn netwerk locaties gaat dan naar computers in het netwerk, dan zouden ze er allbij moeten staan en moet je in de andere pc kunnen komen. Meekijken kan wel als je hulp op afstand hebt ingeschakelt, weet niet precies hoe het werkt maar daarmee kun je in de andere pc kijken om zo iemand te helpen dus ik neem aan ook om te zien wat ze doen. Via lan spelen gaat als het spel het toelaat. eentje speelt voor server en de ander logt bij diegene in door zich op te stellen als client en het ip adres in te vullen van de server pc, zou moeten lukken op die manier
 
Met VNC kun je meekijken op andere PC's

Het nadeel is dat je op die PC zie dat er meegekeken wordt, aangezien het icoontje in je taakbalk op die PC veranderd, maar als je niet weet waar die voor dient is er niks aan de hand :p

Op de PC die je in de gaten wil houden moet je de server instellen
En op de pc waar je wilt kijken moet je de viewer starten en dan het ip nr invullen en wachtwoord

suc 6
 
Ja idd dat proggie ken je ook gebruiken, dat heb ik ook, maar denk er wel om dat je zelf niet met je muis gaat bewegen en dingen gaat doen terwijl je naar hun kijkt want alles wat jij op dat beeldscherm uitvreet gebeurd bij hun ook
 
:D dat kun je uitzetten hoor in de instellingen ;) ( View only(inputs ignored) )
 
Hartelijk dank allemaal en intussen heb ik VNC al opgehaald en ga proberen om het daar allemaal voor elkaar mee te krijgen. Ben benieuwd of dat gaat lukken.
Wat betreft het lan-gamen wil het nog niet zo lukken. We hebben het netwerk wel aangelegd dmv de diskette die xp voor ja maakt bij het leggen van een netwerk maar verder zit je dan met je firewalls (die standaard op xp bij de internetverbindingen aan- of afgevinkt kan worden en je eigen internet security )en ik weet niet of je die zomaar allemaal uit kan zetten en dan zou er bovendien ook nog 1 op de router zitten maar die moet je via een ipadres de instellingen kunnen wijzigen en zo maar dat lijkt me niet zo makkelijk als het configureren ervan terwijl die op de computer zit..........(ik heb dat in ieder geval nog niet helemaal door)
Ik weet ook niet hoe je je firewalls aan kan laten staan en hem zo kan configureren dat ie alleen de andere pc doorlaat en toestaat en de rest buiten laat.
Alvast weer bedankt voor het meedenken...
Tessa
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan