afmelden/aanmelden --> zwart scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Richard1975

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2007
Sinds enige tijd heb ik af en toe een probleem wanneer ik in XP home edition een account af wil melden en vervolgens een andere wil aanmelden. Dan springt namelijk de compu op een zwart scherm. Dit zwarte beeld gaat niet vanzelf weg door of op "Esc" of "Ctrl+Alt+Del" te drukken.

Heeft iemand hier ervaring mee en / of weet iemand hoe ik dit kan op lossen.

bij voorbaat dank,
Richard

Opstart

Het zou kunnen dat er een schijffout bestaat die bij opstart ook kan voorkomen. Probeer het in elk geval. Ga naar verkenner R klik op de C schijf en open de eigenschappen geavanceerd en controleren vink de reparatie aan. C is niet te controleren als Windows draait maar gebruik de optie na restart controleren. Het is altijd raadzaam om alle schijven of partities te laten controleren. En fout in de partitietabel kan opstartproblemen geven.
Voor je een backup maakt ook altijd Ckdsk /F draaien (zelfde procedure) F staat voor Fix.
Controleer ook of de accountsettings goed staan in Config. scherm, gebruikers accounts, beheer.

Laatst bewerkt:
Richard
R Klik op C eigenschappen extra NU controleren en Fouten corrigeren aanvinken.
Restart

staat er niet bij als ik r klik.

wellicht heb jij een andere versie van windows. Ik gebruik windows xp home edition.

Chkdsk C: /f

Open met start/ uitvoeren en voer het volgende Commando uit.

Examples
If you want to check the disk in drive C and have Windows fix errors, type:

chkdsk C: /f

You may be able to restart a system in save mode (Press F8). Now you can carry out a Check and repair under restricted conditions. In another article I gave examples to start a Chkdsk /f command on a drive/partition with Start, Execute etc. *Click Start, Run, type cmd, and then click OK. The Command Prompt should appear. Next you need to indicate the disk you want to repair. Type cd C:\ and then press ENTER. If you expect that the error is on a drive other than C:\ substitute the appropriate letter for the drive you want to check. Next, type chkdsk /f and then press ENTER. This command checks the drive you indicated for errors, while the /f switch fixes any errors. You may have to run the utility more than once to fix all errors on all partitions.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan