• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

afmeting omzetten naar Euro's

Status
Niet open voor verdere reacties.

huibson

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2007
Hallo luitjes, waarschijnlijk voor vele erg simpel maar ik kom er niet uit.

Ik wil op blad 1 een eenvoudig invul veld hebben voor de afmeting van een plaat waar daarna de kosten zichtbaar zijn voor deze afmeting. Op blad 2 heb ik de basis gegevens al staan waarin blad 1 zoekt.

Ik krijg alleen de formule op blad 1 niet goed, wie helpt er even of geeft een tip in de goede richting (zie bijgevoed bestand).

Groetjes huibson

Bijlagen

Beste huibson ;)

Code:
=SOM(E10*E11*E12*Plaatberekening!F14/prijzen!J16)

Hoe wil je uitrekenen ? prijs per kilo ?
Plaatberekning!F14 daar staat niks of moet het prijzen!F14 zijn ?
SOM is niet nodig in deze formule !

Als je per kilo wil berekenen dat moet je lengte x breedte x dikte x het soortelijk gewicht, let er wel op dat je alles omzet naat dm ipv mm.

1000 mm x 1000 mm x 1000 mm x 8,8 = 8800000000 dit zijn geen kilo's in dm wordt dit dan 10 dm x 10 dm x 10 dm x 8,8 = 8800 Kg.

Het soortelijk gewicht van AISI 304 = 7,9 en van AISI 316 = 7,95
Ik zou geen inox willen kopen bij U :p

Groetjes Danny. :thumb:

Laatst bewerkt:
Beste huibson ;)

Zie bijgevoegd bestandje met de berekeningen.
Hopelijk is dit wat je zoekt.

Groetjes Danny. :thumb:

Bijlagen

:thumb: Hallo Danny,

Ik wil dus op blad 1 alleen de maten invullen en een totaal prijs zien van deze afmeting, misschien dat ik er ook nog het gewicht achter zet. De formule plaatberekening!F14 moet inderdaad Prijzen!F16 zijn. Het omzetten in dm lukt me nog wel en wat betreft het SG daar ben ik door internet op het verkeerde been gezet zal het direct aanpassen alhoewel we in de metaal met een SG van 8 werken wat betreft RVS en Zincor plaatmateriaal. :rolleyes:

Huibson, als het enkel om afmetingen gaat zie bijlage. Selecteer plaatsoort in B11

Mvg

Rudi

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan