• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Afmetingen adreslabels instellen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ennairam

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2011
Berichten
38
Hallo allemaal,

Ik heb uiteraard een vraag :)

Ik heb onlangs lege adreslabels gekocht en wil deze graag zelf kunnen printen. Nou had ik dus het idee om dit 'effe makkelijk' in Excel te gaan instellen.

Nee dus...

Ik heb verschillende labels nu verpest, omdat het het gewoon nét niet is. Teveel afstand, te weinig afstand....
En het gaat maar om 3 regeltjes die in het label moeten komen: naam, straat, woonplaats.

Misschien handig om te vermelden:
op de verpakking van de adreslabels staan de volgende afmetingen:

Het is een a4 formaat (h 297mm x b 210mm) waarop 24 labels zitten. De afmeting per label is h 37mm x b 70 mm.

Wie kan mij uit de brand helpen en vertellen hoe ik dit precies in Excel kan en ga instellen?

Bij voorbaat dank!
 
Hoi, De beste optie die je hebt, is in Excel je data neerzetten in een tabel en dan vanuit Word via Extra > Brioeven en Verzendlijsten > Enveloppen en etiketten... te kiezen en dan een koppeling leggen met de velden in Excel.
De opmaak aanpassein in Excel kost je veel meer tijd.

Richard
 
Hoi Peter!
Bedankt voor het bestand. Ik heb er wat aan, hoewel ik het toch heb moeten aanpassen wat betreft de marges. Ik moet het adres in de bovenste regel zeg maar typen, dan komt 'ie er goed uit. No problemo, dit is echt top!

Bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan