Afmetingen PictureBoxes

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hameru

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 nov 2009
Hallo iedereen,

Ik zit met een probleempje i.v.m. Picturboxes in myn project. Ik moet 3 Pictureboxes onder elkaar plaatsen, en als ik op een button duw word er met een timer op gelykmatige tyd afbeeldingen getoond. (Hoofd - Torso - Benen onder elkaar) om zo als het ware een nieuwe foto te maken. Nu moet ik ook een Scrollbar erby zetten, zowel een Hsb als een Vsb om Breedte en Lengte aan te passen. By breedte is er geen probleem, dat is enkel :

Code:
        PctHoofd.Width = HsbBreedte.Value
        PctTorso.Width = HsbBreedte.Value
        PctBenen.Width = HsbBreedte.Value
Waarby de standaard Value de originele Breedte van de picture box is, en de Minimum en Maximum er niet ver van af liggen om het redelyk te houden.

By de lengte loopt er echter wel iets fout. Als ik namelyk :

Code:
        PctHoofd.Width = VsbBreedte.Value - 51
        PctTorso.Width = VsbBreedte.Value
        PctBenen.Width = VsbBreedte.Value

Toepas, komt er ruimte tussen de Pictureboxes wanneer ik ze verklein. (Ter info : de -51 is het verschil tussen de Lengte van de bovenste en 2 onderste Pictureboxes, gezien het hoofd meestal niet zo groot is al de Torso en Benen ;) )

Nu probeerde ik :

Code:
        PctHoofd.Height = VsbLengte.Value - 51
        PctTorso.Height = VsbLengte.Value
        PctBenen.Height = VsbLengte.Value

HoofdY = 60
        TorsoY = 145
        BenenY = 145
        XCoord = 328

PctTorso.Location = XCoord, TorsoY - (HoofdY + (VsbLengte.Value - 51))

Waarby HoofdY, TorsoY, BenenY respectievelyk de Y Coordinaten zyn van PctHood, PctTorso en PctBenen en XCoord de breedt (gezien die telkens even groot is)
Als error geeft hy echter "Value of type 'Integer' cannot be converted to 'System.Drawing.Point'." en dus lukt dit ook niet. Heeft iemand een oplossing?

Mvg Hameru ~

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan