• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Afprinten

Status
Niet open voor verdere reacties.

wieter

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jun 2009
Hallo Helpers,
Met bijgevoegd bestandje maken we een maandelijks dienstrooster.
Het afprinten van een maandblad gebeurt met de ingebouwde knop.

sub afdrukken()
ActiveSheet.PrintOut
End Sub

Die bewuste printknop wordt dus ook mee afgedrukt.
Is het mogelijk dat die printknop niet mee afgeprint wordt?
(M'n VBA kennis is zéééééééééééééér beperkt)
Groetjes Wieter

Probeer eens:
Code:
sub afdrukken()
   ActiveWorkbook.DisplayDrawingObjects = xlHide
ActiveSheet.PrintOut
ActiveWorkbook.DisplayDrawingObjects = xlAll
End Sub
Overigens gevonden door de macrorecorder te gebruiken. Vaak zit er ook in een printerdriver een optie, maar die kun je niet via Excel aansturen, dus zou je een aparte printervermelding moeten maken.

Bedoel je afdrukken of printen ?

Maak de werkbalk werset besturingelementen zichtbaar/
Klik op ontwerpen/ selecteer het object/ klik op eigenschappen/ stel de eigenschap Printobject in op False.
Klik op ontwerpen, verberg de werkbalk werkset besturingselementen.

De suggestie van Rdg1314 heeft niets met afdrukken te maken maar met de weergave op het scherm.

Laatst bewerkt:
Bedankt snb, dat heb ik dan weeral bijgeleerd.
Groeten, Wieter

Printobject true/false

Hallo snb, hier ben ik weer
Ik heb die functie Printobject willen toepassen in een nieuw opzet. (zie bijlage).
Dit lukte vrij behoorlijk, tot de printknoppen aan bod kwamen.(macro's 7 t.e.m. 9)
Als ik bij de printknoppen:" Printobject" op "false" zet reageert de printer niet
Zet ik printobject op true wordt er wel geprint, maar wordt natuurlijk die knop mee afgeprint.
Wil je me nog eens helpen?
Groeten, Wieter

Wieter, als er geen data op je werkblad staat reageert de printer inderdaad niet omdat er niets af te drukken valt. Zet je een object op printen True zal de printer wel reageren om dezelfde reden(nu heeft hij wel iets om af te drukken)
PS Waarom op elk blad een printknop ? Je kan toch ook op je overzichtblad 1 printknop maken met daarnaast een Combobox waarin alle bladnamen staan. Selecteer hier dan een bladnaam en dan heb je aan 1 macro genoeg om alle werbladen te kunnen afdrukken.
PS2 Om een macro aan te roepen vanuit een andere macro volstaat de macronaam en hoef je geen Application.Run te gebruiken.

Laatst bewerkt:
Bedankt Rudi
Als ik je verklaring lees, lijkt alles zo vanzelfsprekend, maar als beginneling zit je soms uren te knoeien.
Ik gebruik geen combobox omdat de latere gebruiker pas kan beslissen om af te drukken als hij een bepaalde pagina ziet(het worden er meer dan 4)
Bedankt voor de hulp Rudi
Groeten Wieter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan